loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم)خوزستان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر اسبق بازدید : 353 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال اقدامات اولیه برای امضای توافقنامه با یکی از بانکهای کشور برای ارائه تسهیلات وام به فرهنگیان هستیم.
نامدار عبدالهیان به مهر با اعلام این خبر افزود: سال گذشته با بانک ملی توافق نامه ای برای ارائه وام به فرهنگیان داشتیم که کل اعتبار آن هشت هزار میلیارد ریال بود که به تمام استانها ابلاغ کردیم تا به تناسب تعداد متقاضیان دریافت وام از طریق بانک ملی استان خود وارد مذاکره شوند و سهمشان را دریافت کنند
وی ادامه داد: توافق نامه قبلی برای ارائه وام خرید مسکن و خودرو و بخشی از آن تسهیلات قرض الحسنه بود که به تناسب درخواست هر استان به فرهنگیان ارائه شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون نیز در حال مکاتبه با یکی از بانکها برای ارائه تسهیلات جدید مالی به فرهنگیان هستیم.

مدیر اسبق بازدید : 514 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (10)

محمود مهرمحمدی در پاسخ به این پرسش که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که دانشجویان بومی نیز باید به صورت 24 ساعته در دانشگاه حضور داشته باشند، این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه بحث شبانه روزی بودن دانشگاه فرهنگیان در اساسنامه ذکر شده است اما این موضوع را به مدیریت پردیس‌ها واگذار کرده‌ایم یعنی در این زمینه اجباری وجود ندارد.
وی افزود: دانشجو معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند در صورت تاهل یا نزدیک بودن محل سکونت می‌توانند با هماهنگی پردیس‌ها خروج داشته باشند و نیازی به حضور آنها به صورت 24 ساعته در دانشگاه نیست.
رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند که دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی نمی‌تواند معلم متخصص در درس فیزیک یا ریاضی تربیت کند چرا که دروس عمومی مانند روان شناسی تربیتی و شیوه‌های تدریس به آنها ارائه می‌شود، گفت:‌نمی‌توان ادعا کرد معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌کنیم به لحاظ سطح علمی ضعیف هستند البته باید در رابطه با سبک‌های جدید به بحث و گفت‌وگو نشست.
مهر محمدی عنوان کرد: بنده معتقدم باید اجازه دهیم دیدگاه‌های کارشناسی دیگر نیز مطرح شود تا منافع آموزش و پرورش از حیث برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت و سرآمد تامین شود یعنی باید زمینه را برای مطرح کردن بحث‌ها و دیدگاه‌های مختلف بازگذاشت نباید مانع طرح پرسش در زمینه‌هایی مانند شبانه روزی بودن و اخذ تعهد خدمت در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان شویم باید امیدوار باشیم با تضارب آرا تصیمیمی به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور بگیریم.

مدیر اسبق بازدید : 287 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (3)

      دفترچه راهنمای انتخاب دانشگاه محل برای رشته های نیمه متمرکز

 


زمان آزمون عملي و معاينه پزشكي و تستهاي سلامت و تندرستي: ساعت 8:00 صبح براي خواهران در روز پنجشنبه 30/8/92 و برادران در روز جمعه 1/9/92 می باشد. بابت انجام معاينه پزشكي و تست‌هاي سلامت و تندرستي داوطلبان مي‌بايست مبلغ 120.000(يكصدو بيست‌هزار) ريال به شماره حساب 2172269001003 نزد بانك ملي شعبه ميرعماد (تهران) كد 187بنام درآمد اختصاصي پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي (قابل پرداخت در كليه شعب بانك ملي ايران) واريز نمايند.
ضمناً لازم است عبارت «بابت معاينه پزشكي و تست‌هاي سلامت و تندرستي» روي اصل فيش واريزي مبلغ 120.000(يكصدو بيست‌هزار) ريال درج شود و آن را در روز آزمون تحويل حوزه آزمون عملي نمايند.

آدرس محل انجام معاينه پزشكي و آزمون عملي: اهواز- دانشگاه شهيد چمران اهواز- دانشكده تربيت‌ بدني و علوم ورزشي
تذكر مهم: به همراه داشتن يك قطعه عكس 4×3، لباس‌ و كفش‌ ورزشي‌، ، اصل شناسنامه و يا كارت ملي و اصل فيش هزينه تست‌هاي سلامت و تندرستي و انجام معاينه پزشكي به مبلغ 000/120(يكصدو بيست‌هزار) در زمان آزمون عملي ضروري است و در غير اينصورت از داوطلب‌ آزمون ‌عملي‌، به ‌عمل ‌نخواهد آمد. آزمون عملي غير قابل تكرار بوده و تمديد نخواهد شد.

مدیر اسبق بازدید : 441 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (5)

اداره کل امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، در نظر دارد به مناسبت روز دانشجو، مسابقه اینترنتی (زمزمه های روان) با موضوع (خوابگاه من) برگزار نماید.
شایان ذکر است، قالب های مسابقه شامل؛ عکس، کاریکاتور، خاطره نویسی، طنز، شعر و دل نوشته می باشد.
 سرپرستان شبانه روزی و دانشجو معلمان علاقمند می توانند برای شرکت در این مسابقه، از طریق لینک زیر، تا تاریخ 10/9/92، ثبت نام نمایند.

                                مسابقه اینترنتی زمزمه های روان

مدیر اسبق بازدید : 221 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

 گروه اجتماعی « تیتریک »؛سیدمحمد بطحایی گفت: معلم وقتی دچار یک بیماری می شود نبایدهیچ دغدغه ای در بحث درمان داشته باشد. توقع آنها برای پرداخت هزینه های درمان و دارو کاملاً منطقی است. به همین دلیل آموزش و پرورش به شدت دنبال حل مشکلات بیمه ای فرهنگیان است و به همین دلیل رایزنی های مختلف برای حل این مشکل در حال انجام است.

وی درباره اینکه آیا بیمه مورد نظر آموزش و پرورش متفاوت از بیمه طلایی فرهنگیان است، افزود: مهم نام بیمه ها و تنوع آنها نیست. بلکه هدف ما آن است که از این به بعد هیچ معلمی دغدغه مشکلات پرداخت دارو و درمان نداشته باشد و پس از طی مراحل درمان، کما فی السابق بتواند در آموزش و پرورش خدمت کند.

به گفته بطحایی، با اقدامات مناسب آموزش و پرورش و کمک دولت تا قبل از پایان سال جاری خبرهای خوشی برای فرهنگیان در حوزه بیمه تکمیلی داریم.

مشاور برنامه ریزی و هماهنگی آموزش و پرورش درباره تعامل با شرکتهای بیمه گر نیز توضیح داد: رایزنی های مختلف با شرکتهای بیمه ای در حال انجام است و با هر کدام از این شرکتها به نتیجه برسیم، اقدامات لازم را برای پرداخت هزینه های تکمیلی دارو و درمان فرهنگیان انجام خواهیم داد.

مدیر اسبق بازدید : 283 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش استراتژی اصلی آموزش وپرورش را ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی خواند و گفت: معلم باید احساس کند در فرآیند یاددهی – یادگیری می‌تواند به عنوان یک نیروی دلسوز و موثر اظهارنظر کند که به تدریج زمینه‌های این کار فراهم خواهد شد.
فانی به موضوع معیشت فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم در حد توان در این زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد و اینجانب نیز از همان روزهای آغازین فعالیت به عنوان سرپرست وزارت آموزش وپرورش یک مشاور تحت عنوان مشاور در اقتصاد آموزش و پرورش و امور رفاهی فرهنگیان منصوب کردم که تاکنون با تشکیل 198 جلسه کارشناسی با موضوع بررسی راهکارها و روش‌های ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان در این زمینه گام‌های موثری برداشته‌اند.
وی ادامه داد: هر اقدامی که در راستای معیشت و منزلت معلمان انجام شود، نباید رسانه ای شود بلکه باید به مرحله عمل در آید،‌ امیدوارم وزارت آموزش وپرورش با مدیریت صحیح‌تر بر منابع بتواند گام‌های موثرتری در این راستا بردارد.

معلمان کتاب‌های جدید التألیف باید آموزش‌های لازم را سپری کنند
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 300 هزار معلم و دبیر شاغل در آموزش وپرورش تاکید کرد: اطلاعات معلمان باید به روز باشد بویژه آنان باید دوره‌های ضمن خدمت در زمینه کتاب‌های جدید التالیف را پشت سر گذارند.
وی با اشاره به ماموریت دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: تربیت و بازسازی نیروی انسانی از جمله ماموریت‌های این دانشگاه است که باید با راهکارهای لازم آن مثل نیازسنجی آموزشی، اتخاذ روش‌های صحیح آموزش و ارزیابی آموزش‌ها برای سنجش اثربخشی آن‌ها انجام گیرد.
فانی از تولید بسته‌های آموزشی 70 ماده درسی از مجموع بیش از هزار ماده درسی خبر داد و افزود: بسته‌های آموزشی شامل کتاب درسی،کتاب راهنمای معلم، لوح فشرده یا CDهای آموزشی و کمک آموزشی است که در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.
وزیر آموزش و پرورش فانی اضافه کرد: با توجه به نقش تربیتی تمامی معلمان آنان قبل از معلم تخصصی بودن یک مربی تربیتی هستند و باید بدانند که رفتار آنان در تربیت و شکل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار اثرگذار است لذا در دانشگاه فرهنگیان یک معاونت فرهنگی پیش بینی شده است و در همه دانشکده‌ها و پردیس‌ها پست سازمانی معاونت فرهنگی وجود دارد که با برنامه‌ریزی اساسی ستاد دانشگاه تدوین و ابلاغ می شود.
وی با ابراز امیدواری از برنامه ریزی مناسب و تخصیص بودجه مناسب برای تامین نیازهای دانشگاه فرهنگیان گف : اعتقاد داریم مهمترین کار دستگاه آموزش و پرورش، تربیت معلم است.
فانی با اشاره به تنوع روش های تدریس اضافه کرد: آموزش صرفا به کلاس درس محدود نمی‌شود و از روش‌های مکمل دیگری مثل فیلم آموزشی، کارگاه و بازدیدهای آموزشی در این مسیر باید بهره گرفت، لذا دومین نکته‌ای که در آموزش‌های ضمن خدمت باید مورد توجه قرار گیرد، تناسب اهداف با روش‌های آموزشی است .

مدرسان کلاس های ضمن خدمت باید مجرب وتوانمند باشند
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر بهره‌گیری مدرسان باتجربه و توانمند در کلاس‌های ضمن خدمت و بدنبال آن ارزشیابی از دوره‌های برگزار شده برای دستیابی به اهداف موردنظر گفت: با در نظر گرفتن این موارد اثربخشی دوره‌های ضمن خدمت تضمین خواهد شد و معلمان از این دوره‌ها استقبال خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مربیان پیش دبستانی که بدون استخدام و طی مراحل و آموزش‌های لازم در مدارس مشغول به کار شده‌اند، افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این گروه باید تعیین وضعیت شوند واینجانب نیز در مصاحبه‌ها اعلام کرده‌ام تا قبل از مهر 93 تکلیف این کار روشن خواهد شد، ضمن آن که یک هیئت کارشناسی بر روی این مسئله کار می‌کنند طبیعی است کسانی می توانند وارد شوند که صلاحیت‌های لازم را داشته باشند و ما امیدواریم این گروه در آزمون‌هایی که برگزار خواهد شد، موفق باشندگرچه سابقه به عنوان یک عامل مثبت در استخدام آنان موثر خواهد بود.

فانی با اشاره به سند تحول نظام آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامع اسناد بالادستی گفت: آموزش وپرورش مکلف به اجرای این سند است و ساختار نظام آموزشی این سند به صورت 3-3-6 تعریف شده است، این سند بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت تدوین شده و بومی است و می‌تواند آموزش وپرورش را در آینده از کیفیت خوبی برخوردار کند البته هر سند قبل از اجرا باید مراحلی را طی کند که این مرحله همان عملیاتی کردن سند است که در گذشته بدون زیر ساخت‌ها و آماده‌سازی فضا، کتاب و معلم مبادرت به اجرای پایه ششم شد و شتاب زدگی در این امر مشکلاتی را ایجاد کرد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ راهی برای توقف این جریان وجود ندارد، یادآور شد: با انجام اصلاحاتی در این زمینه برای رفع نواقص کار دنبال خواهد شد.

مدیر اسبق بازدید : 422 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

موقعیت جغرافیایی مرکز
مرکز تربیت معلم حضرت زهرا (س) در منطقه ، پـادادشهر که در جنـوب شرقی اهواز واقع شده از طریق بلوار آیت الله بهبهانی به مرکز شهر ارتباط پیدا می کند. ضلع شرقی مرکز به مجموعه آموزش و پرورش فرهنگی، تحقیقاتی و درمانی آموزش و پرورش مرتبط می باشد از طریق پل پنجم (ضلع جنوبی) به مجموعه دانشگاهی چمران مرتبط می شود.
از ویژگیهای مرکز تربیت معلم حضرت فاطمه زهرا (س) همجواری با موسسات آموزشی فرهنگی رفاهی وابسته به آموزش و پرورش شامل خانه معلم – پژوهشکده معلمان و بهداری آموزش و پرورش می باشد
بخشهای شبانه روزی و آموزشی در دو قسمت جداگانه هستند.

مدیر اسبق بازدید : 510 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)

پردیس رسول اکرم اهواز

مشخصات جغرافیایی مرکز:

این مرکزدرشهراهواز-درجاده اهواز-آبادان قراردارد-مسافت آن تامرکزشهر حدود۵ کیلومتر می باشدوازمرکزتاجاده اصلی ۲ کیلومترمی باشد.

مشخصات وحدودمحوطه ساختمانی مرکز:
این مرکزدرسال۱۳۶۱تاسیس شده-مساحت کل مرکز ۶۹۳۰۰ مترمربع ومساحت زیربنا ۳۴۱۰ مترمربع می باشد.باتوجه به مساحت مرکزقابلیت توسعه فضای آموزشی-فضای خوابگاهی وورزشی رادارد.

تاسیسات وفضاهای آموزشی:
دراین مرکز۳ بلوک خوابگاهی باحداکثرظرفیت ۶۰۰ نفر در۲ طبقه-ساختمان آموزش-سلف سرویس-نمازخانه وفضای بسیار وسیع جهت مطالعه وتفریح دنشجویان وجوددارد.
برخورداری ازکادرعلمی بسیارمجرب مهمترین عنصرشایستگی این مرکزدرارتقاءسطح علمی دانشجویان است. بدون شک تحول بهسازی درنظام تعلیم وتربیت کشورنیامندتقویت مراکزتربیت معلم می باشد.

واحد تکنولوژی آموزشی:
باتوجه به اینکه واحد تکنولوژی آموزشی مجموعه ایست که مسوول کارگاه تولیدوتهیه موادآموزشی امورسمعی وبصری روشهای تدریس وتمرین مهارت های معلمی کتابخانه٬آزمایشگاه وانجام پژوهشهای کاربردی دریک موسسه آموزشی می باشدلذا این واحدسعی نموده است دراین راستاحرکت نمایدوتاحدودزیادی توانسته درتهیه مواردی مانند:
۱.انواع اسلایدهای آموزشی موادنواشتاری وتصویری جهت استفاده مدرسین درکلاس های درس.
۲.همکاری بامدرسین مرکزتربیت معلم درزمینه ظرح درسها ورسانه های آموزشی
۳.آماده نگاه داشتن کارگاه تدریس درس کاربردموادآموزشی جهت استفاده مدرسین
۴.آماده نگاه داشتن کلیه دستگاه های آموزشی وارسال آنها به تعمیرگاه درصورت نیاز.
۵.پیشنهادخریدوسایل وابزارموردنیازواحدتکنولوﮊی آموزشی.
این واحددارای ۱۵۰ مترمربع مساحت ودرضلع غربی مرکز واقع شده ودارای امکاناتی ازقبیل:
انواع نرم افزارهاووسایل کمک آموزشی –پروﮊکتوراسلاید-پروﮊکتورفیلم-پروﮊکتورفیلم استریپ روسی-پرده نمتیش اسلاید-انواع دستگاه های پخش صوت-دوربین فیلمبرداری-رایانه-تلویزیون-ویدئوپروﮊکشن-اسکنر-پرینتروویجووالایزر میباشد.

کتابخانه:
۱-مساحت کل کتابخانه که درفضای آرام وکم سروصدادرحدود ۳۲/۹۴ مترمربع درمجاورت نمازخانه وسالن اجتماعات قراردارد.
۲-روش طبقه بندی:کتب موجودبراساس موضوع وعناوین به دوروش بازوبسته طبقه بندی شده اند.
۳نحوه امانت دادن:باتوجه به روش های بازوبسته نحوه امانت دادن به دوشیوه انجام می گیرد:
الف) کتب مرجع وتصاویرصرفا برای مطالعه درسالن کتابخانه دراختیارعضوقرارمی گیرد.
ب) تعداد کتاب ها:تعدادکتب موجوددرکتابخانه ۸۰۰۰جلدمی باشدکه باعناوین وموضوعات مختلف ازجمله ادبیات فارسی-تفسیر-مذهبی-ادبیات عرب-زبان انگلیسی-تاریخ وجغرافیا-زیست شناسی وپزشکی زمین شناسی-ایدئولوﮊی –شیمی-ریاضی فیزیک-هنروموسیقی-روانشناسی ومشاوره-حدیث-آثارامام خمینی-شعرورمان-اقتصاد-فلسفه-حقوق-سیاست واطلاعات عمومی می باشد.
ضمنا کتابخانه جهت استفاده اعضاء درمجلات مختلف نظیر:رشد-پیوند-تربیت-مدیریت وآموزش وپرورش اشتراک دارد.
۴-سالن کتابخانه:مساحت کل سالن کتابخانه۶۴ مترمربع می باشدکه-رنگ آمیزی ودارای نورکافی وسیستم برودتی وحرارتی می باشد که تعداد ۳۰ دستگاه میزمطالعه چوبی و۱۱۲ دستگاه صندلی چوبی را داراست.
۵-مخزن کتابخانه:مخزن کتابخانه که درامتدادسالن کتابخانه قراردارد-۳۰ مترمربع مساحت داردکه تعداد۲۰ دستگاه قفسه فلزی ۵طبقه ای در آن جهت نگهداری کتب استفاده می شود.
۶-باتوجه به گستردگی امرچاپ ونشرکتب ولزوم اطلاع یابی واطلاع رسانی از آثارجدیدبه شیوه های زیرانجام می گیرد:
الف)ا طلاع یابی
ب) شرکت درنمایشگاه های کتاب واطلاع رسانی ازکتب عرضه شده
ج) استفاده ازکتب معرفی شده درمجلات مختلف نظیررشد-پیوندومدیریت درآموزش وپرورش
د) کسب اطلاع ازطریق شبکه پیام نمای سیما
۷-نحوه اطلاع رسانی:اطلاع رسانی به اعضاء عمومابه روش زیرانجام می گیردکه تاکنون نتیجه بخش بوده است.
الف) نصب لیست کتب روزوجدیددرسالن کتابخانه وتابلو اعلانات.
ب) معرفی کتب درجلسات گروههای آموزشی واطلاع به دانشجویان توسط مدرسین.
ج) نگهداری کتب درویترین وتابلواعلانات جهت رویت.

خوابگاه دانشجویان:
اهم فعالیت های سرپرست شبانه روزی:
۱-حضور غیاب شبانه دانشجویان
۲-دریافت موادغذایی ازانباروتحویل به آشپزخانه
۳-نظارت برطبخ وتوزیع موادغذایی
۴-نظارت بربهداشت خوابگاهاوسلف سرویس وسرویسهای بهداشتی مرکز
۵-تهبه لیست کشیک آشپزخانه-انتظامات ولیست نظافت خوابگاهی
۶-رفع مشکلات خوابگاهی از جمله مشکل آب-برق-تعمیرات و...ازطریق گزارش به قسمت های مربوطه
۷-نظارت بر کارآشپزخانه وحضوروغیاب آشپزها وکارگران آشپزخانه
۸-بررسی کار باغبانان-نگهبان-راننده وارجاع آن به ریاست مرکز
۹-دریافت وارائه مشکلات دانشجویان به مسولین مرکزازطریق گزارش
۱۰-شناسایی دانشجویان مشکل دارومععرفی آنان به مشاور مرکز
۱۱-اعمال تشویق وتنبیه جهت دانشجویانی که مقررات رارعایت وهمکاری باسرپرستی دارندیانقض مقررات می کنند.
۱۲-اعزام بیماران در هنگام حادثه به بیمارستان درشبانه روز
۱۳-تهیه ی پرونده ای دررابطه بابرخوردهاورفتاردانشجویان وارزشیابی آنان درمحدوده مرکزوثبت وظبط برخوردهاورفتار آنان
۱۴-ایجادجوهمکاری ومساعدت درمیان دانشجویان
۱۵-تهیه موادموردنیازمرکزدرهنگام ضرورت
۱۶-پاسخگویی به مراجعین مرکزچه مسوولین اداری وچه افراد معمولی
۱۷-ارتباط داشتن با مراکز دیگروکسب اطلاعات مربوط به مراکزمربوطه
۱۸-رفع مشکل در هنگام عدم حضور مسوول مرکز
۱۹-اسکان وتقسیم بندی دانشجویان درخوابگاها
۲۰-اجرای برنامه غذایی دز 3 نوبت صبح-ظهر-شام در سلف سرویس وتهیه برنامه ازپیش تعیین شده ونصب آن درمکان مخصوص
۲۱-همراهی دانشجویان دراردوهادرمواردلازم
۲۲-تهیه برنامه زمان بندی شده جهت کاردرآشپزخانه
۲۳-انجام کلیه کارهازیرنظرمستقیم مرکز
۲۴-گزارش شبانه روزی به صورت مکتوب به معاونت مالی وریاست مرکز
۲۵-تهیه لیست های حضوروغیاب شبانه-آمارغذایی هفتگی ولیست خوابگاهی
۲۶-انتصاب مسوول برای قسمت های مختلف خوابگاهی-بهداشتی-رفاهی م تعیین مسوول برای موارد زیر:
   الف) مسوول فروشگاه
   ب) مسوول آرایشگاه
   ج) مسوول اتاق امداد
   د) مسوول اتاق شهرداری

مدیر اسبق بازدید : 1450 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (0)

         خدمات جديد درمانگاه فرهنگيان شهرستان اهواز

 

                   برای دیدن فایل ضمیمه کلیک کنید


برای مشاهده مراجع درمانی طرف قرارداد استان خوزستان با بیمه طلایی روی لینک زیر کلیک کنید:
                                    مراجع طرف قرارداد

مدیر اسبق بازدید : 755 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (19)

جدیدا دانشگاه فرهنگیان بخشنامه ای صادر کرده که تمام دانشجویان باید تا 20 آبان مبلغ 120 هزار تومن به حساب دانشگاه واریز نمایند.
حال طبق
تبصره ماده 6 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش:
پرداخت حقوق کارآموزی و حقوق به دانش‌آموزان و دانشجویان مذکور مانع از استفاده آنان از امکانات رفاهی عمومی از قبیل خوابگاه و‌ وام صندوق رفاه و غیره که دانشسراها و مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه معمولاً در‌اختیار آنان قرار می‌دهند نخواهد بود، لکن هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه از وجوه پرداختی کسر خواهد شد.
     (برای مشاهده کامل قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش کلیک کنید)
نکته اول: این کسر هزینه ها در سال های دور زمانی مصداق داشت که مراکز تربیت معلم بوده و بعنوان يك واحد وابسته در زير مجموعه اداره كل آموزش و پرورش استان ها فعاليت مي كرد نه الان که تحت عنوان دانشگاه مستقل با بودجه و اعتبارات خاص و رديف اعتباري مشخص ؟
؟!!!
پس مجلس باید یک طرح جدید تصویب کند(چون طرح قبلی مربوط به مراکز تربیت معلم بود و حال الان که تبدیل به دانشگاه شده کاربرد ندارد)

نکته دوم: اگر دقت کنید مجلس تعیین میکند که چقدر باید کسر شود نه خود دانشگاه!!! بنابراين موارد قید شده در قانون در اختيار هيات رئيسه دانشگاه نمي باشد. درعين حال؛ طبق اساسنامه دانشگاه , اونها از چنين حقي برخوردار نيستند كه در خصوص دريافت هزينه از دانشجو مصوبه اي را ابلاغ نمايند.
درهيچ يك ازمنابع قانوني كسر درصدي ازحقوق دانشجو معلمان و واريز آن به حساب دانشگاه يا دريافت وجه نقدی از دانشجو توسط مسئولان دانشگاه پيش بيني نشده است. لذا كسر درصد از حقوق افراد بدون لحاظ ميزان هزينه كه آنهم تشخيص ميزان تعرفه اش برعهده صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم است غير قانوني مي باشد.

اميدواريم مسولان جديد وزارت و دانشگاه فرهنگيان دچار اشتباهات استراتژيك نشوند كه جذب دانشجويان متعهد خدمت را كه با هزاران اميد و آرزو  وارد اين دانشگاه شده اند منبع درآمد خود تلقي ننمايند...!

مدیر اسبق بازدید : 398 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (18)

ثبت نام از تاريخ 5/8/92 آغاز و تا تاريخ 15/8/92 ادامه خواهد داشت و قرعه كشي در تاريخ 19/8/92و 20/8/92 ،توسط نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در استان محل تحصیل و به صورت سیستمی انجام خواهد شد.
با توجه به قوانین عربستان ؛ کماکان امكان اعزام دانشجويان دختر مجرد به عمره وجود ندارد .
                          برای ورود به سامانه ثبت نام کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 274 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (10)

کشور ما، کشور 75 میلیونی نیست؛ کشور 150 میلیونی است/چرا سن ازدواج بالاست؟ مگر جوان هجده ساله نیاز جنسی‌اش نباید اطفاء بشود؟/ برای فرهنگ‌سازی باید نخبگان اقناع شوند
متن کامل بیانات ایشان در دیدار اعضای دست اندرکار برگزاری «همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» که در تاریخ 1392/8/6 در این همایش در شهر قم قرائت شد، به شرح زیر است:
لطفا به ادامه مطلب بروید...

هشدار رهبر انقلاب نسبت به خطرات پیری جمعیت کشور

مدیر اسبق بازدید : 352 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (7)

آن دسته از داوطلباني كه در يكي از رشته‌هاي تحصيلي متمركز آزمون سراسري سال 1392 پذيرفته شده‌اند:
1- در صورت قبولي نهايي اين دسته از داوطلبان در تکمیل ظرفیت، قبولي قبلي آنان «كان‌لم يكن» تلقي خواهد شد
2- پذيرفته‌شدگان متمركز آزمون سراسري در هر يك از كد رشته‌هاي تحصيلي بورسيه و يا شرايط خاص كه به دستگاه‌هاي اجرايي تعهد خدمت دارند مجاز به ثبت‌نام و شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي تکمیل ظرفیت نمي‌باشند.
داوطلبان لازم است در انتخاب رشته‌هاي مربوط به دانشگاه‌هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي به شرايط و ضوابط اين‌ دانشگاه‌ها (علي‌الخصوص داشتن نمره كل 6500 و بالاتر و حداقل معدل كل ديپلم 15)، مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته، توجه نمايند.
      برای دریافت دفترچه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت اینجا را کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 402 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (9)

ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگو با مهر، درباره میزان صندلیهای خالی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی به استثنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیتهایی که برای پذیرش دانشجو در سال ۹۲ در نظر گرفته شده بود، از کل ظرفیت ۴۲۵ هزار و ۴۷۲ نفری دانشگاه پیام نور، ۲۵۴ هزار و ۲۵۵ نفر پذیرفته شدند و ۵۱ درصد از این ظرفیت خالی مانده است.
با توجه به ظرفیت ۲۲ هزار و ۲۷۹ نفری دانشگاه تربیت معلم، تنها ۱۴ هزار و ۹۱۸ نفر پذیرفته شده و بیش از ۳۵ درصد ظرفیت این دانشگاه بدون دانشجو ماند.
در دوره روزانه ظرفیتهای خالی ۳٫۷۰ درصد و در شبانه ۹ درصد با توجه به ظرفیتهای اعلامی، خالی مانده است.
دانشگاه فرهنگیان به گفته این مقام مسئول وزارت علوم دارای بیش از ۸۹ درصد صندلی خالی و میزان ظرفیتهای خالی مناطق محروم نیز ۱٫۶۳ درصد است.
پی نوشت:
با توجه به این مقدار ظرفیت خالی احتمال اینکه تکمیل ظرفیت بزنن خیلی زیاده....

مدیر اسبق بازدید : 736 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (13)

حقوق بعضی از بچه ها ي ورودي سال 91 متعهد خدمت دانشگاه فرهنگيان 374بعضي 307 بعضی 345 بعضی 164 هزار تومان بوده همگی هم خوابگاه بودن و غذا خوردن
میشه یکم توضیح بدین / حقوق چقده؟  /  بیمه چقده؟  /   45 درصد کی کسر میشه؟؟
و هر چیزی که  در مورد حقوق است ...............
پاسخ:
دانشگاه فرهنگيان معتقداست كه بايد 45 درصد حقوق به دانشگاه داده بشه (10درصدبابت خوابگاه + 35 درصد حقوق بابت غذا  يعني جمعا 45 درصد حقوق ؟؟؟؟؟؟؟ ) به عبارت ديگر يك دانشجوي دانشگاه روزانه دولتي بابت هفته اي 3 روز استفاده از غذاي خوابگاه بايد ماهانه حدود 267500 هزارتومان پول بده ؟؟؟؟؟؟
معلوم نيست مبناي اين محاسبه اونها كدوم رستوران هاي لوكس خارج از كشور است ؟؟؟
دانشگاه دراين خصوص به مصوبات هيات امناي دانشگاه فرهنگيان استناد مي كند .
اين موضوع خيلي غير منطقي است و هيات امناي دانشگاه نمي تواند برخلاف مصوبه مجلس چيزي را تصويب نمايد .
قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي مقرر نموده كه بايد هزينه شبانه روزي وخوابگاه كسر بشه ......... و چيزي به عنوان كسر درصد حقوق ؟؟؟ نداريم يعني به دانشگاه ارتباطي ندارد كه من چقدر حقوق ميگيريم .....هزارتومان حقوق ميگيرم يا يك ميليون تومان ؟؟؟ اونها موظف اند هزينه هاي مقرر را طبق قانون دريافت كنند / مبناي اين هزينه هم بايد برمبناي تعرفه هاي قانوني باشه كه صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم هرترم مصوب نموده وبه دانشگاهها ابلاغ ميكنه .....متاسفانه دانشگاه به استناد مبالغ من درآوردي گفته  اين را به حساب دانشگاه واريز كنيد . هراستان يا منطقه آموزش وپرورش كه بدون دستور معاون پشتيباني وزارتخانه اقدام به برداشت حقوق از حساب دانشجويان يا كسر آن اقدام كند تخلف كرده وقابل تعقيب درمراجع قضايي واداري وسازمان هاي نظارتي است . حسابداري وامورمالي آموزش وپرورش تحت نظردانشگاه نيست كه هرچي اونها گفتند ازحقوق كسر كنه ؟؟؟؟؟ هركي طبق اون عمل بكنه غيرقانوني عمل كرده است . متاسفانه درهمين راستا بعضي استان ها اين مبلغ را كسر كرده اند وبعضي هم كسر نكرده اند اين اختلاف باعث تفاوت ها شده ...

تعداد صفحات : 7

درباره ما
داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ اﺳﺖ،اﯾﻨﺠﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.
(مقام معظم رهبری)
آدرس های دیگر این وب: farhangian91.Rozblog.com farhangian91.Rozfa.com farhangian91.Rozfa.ir farhangian91.R98.ir farhangian91.Rzb.ir
آدرس وب قبلي:
farhangian91-ahwaz.blogfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته تحصیلیت :
    ورودی چه سالی هستی؟
    اهل کدوم استانی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1206
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,902
  • بازدید ماه : 660
  • بازدید سال : 19,710
  • بازدید کلی : 341,257