زمان جاری : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 3:20 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





انجمن گفتگوی دانشجو معلمان
تعداد بازدید 1741
نویسنده پیام
modir آفلاین



ارسال‌ها : 633
عضویت: 5 /7 /1392
تشکرها : 23
تشکر شده : 209
نخستین ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان 2 سال آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند
علی اصغر فانی در پاسخ به این پرسش \" آموزش و پرورش در تلاش برای کاهش جمعیت فرهنگیان از یک میلیون نفر به 800هزار نفر است، کاهش جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش با چه هدفی پیگیری می‌شود؟\" اظهار داشت: 12.5 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که یک میلیون نفر از آنها سال تحصیلی گذشته در مدارس غیردولتی تحصیل کردند و پیش بینی می‌شود که این تعداد امسال افزایش یابد.

وی افزود: 11.5 میلیون دانش‌آموز نیز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند همچنین یک میلیون کارمند در این مجموعه داریم که اگر تعداد دانش‌آموزان مدارس دولتی را به تعداد کارمندان آموزش و پرورش تقسیم کنیم به ازای هر 11.5 دانش‌آموز یک نیروی انسانی داریم. این رقم برای آموزش و پرورش مناسب نیست. در بسیاری از کشورهای دنیا شاهد هستیم که به ازای هر 14 دانش‌آموز یک نیروی انسانی وجود دارد.

** باید به این نسبت برسیم که به ازای هر 15 دانش‌آموز یک نیروی انسانی داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید نسبت نیروی انسانی به دانش‌آموزان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که به ازای هر 14 یا 15 دانش‌آموز یک نیروی انسانی داشته باشیم در این شرایط می‌توانیم آموزش و پرورش را به خوبی اداره کنیم. حدود 10 سال گذشته به ازای هر 15 دانش‌آموز یک نیروی انسانی داشتیم.

** کاهش جمعیت فرهنگیان به 800 هزار نفر میزان حقوق را 25 درصد افزایش می‌دهد

فانی عنوان کرد: این تعداد نیروی انسانی در آموزش و پرورش باعث شده است که حقوق پرداختی به کارکنان کم باشد. تصور کنید اگر به جای یک میلیون نفر، 800 هزار کارمند داشته باشیم به طور طبیعی حقوق‌ها 25 درصد افزایش می‌یابد بدون اینکه بار مالی به دولت تحمیل شود. مواردی که بیان می‌کنم صرفا در حد حرف نیست و قابلیت اجرایی دارد.

** آموزش و پرورش به دنبال تعدیل نیروی انسانی نیست

وی در پاسخ به این پرسش \" طبق سیاست کاهش جمعیت فرهنگیان،‌آموزش و پرورش به دنبال تعدیل نیروی انسانی است؟\" گفت: آموزش و پرورش به هیچ عنوان به دنبال تعدیل نیروی انسانی نیست چرا که تعدیل یعنی تعدادی از نیروها را از سیستم خارج کنیم اما هدف ما این است، هر سال که تعدادی نیرو بازنشسته می‌شوند، جذب را به گونه‌ای تنظیم کنیم که طی 5 تا 6 سال آینده بتوانیم به نسبت مدنظر خود برسیم.

** بازنشستگی 18 هزار نفر تا پایان شهریور

فانی افزود: تا پایان شهریور امسال 18 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته شدند و تا آخر امسال نیز تعداد دیگری بازنشسته می‌شوند که در مجموع پیش بینی می‌شود حدود 24 هزار نفر امسال در آموزش و پرورش بازنشسته شوند دراین شرایط ما هیچ نیرویی را تعدیل نکرده‌ایم و نیروها به روال طبیعی بازنشسته شده‌اند اما در جذب نیرو دقت خواهیم کرد.

** طی چند سال آینده به نسبت 15 دانش‌آموز و یک معلم می‌رسیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نخستین ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان 2 سال آینده وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: باید ورودی‌ها به دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش و از سوی دیگر خروجی‌ها از سیستم را که به طور طبیعی بازنشسته می‌شوند به گونه‌ای تنظیم کنیم که طی 3 تا 4 سال آینده به نسبت 15 دانش‌آموز و یک معلم دست یابیم. اگر این کار عملیاتی شود، وضعیت معیشتی معلمان نیز بهتر می‌شود چرا که بودجه در اختیار آموزش و پرورش را بین افراد کمتری توزیع خواهیم کرد و تعدیلی در پرداختی‌ها و دریافتی‌ همکاران فرهنگی ایجاد می‌شود.

فانی بیان کرد:‌ این کار بدون مطالعه و تحقیق نیست. امیدواریم که تا چند سال آینده به این نسبت دست یابیم ضمن اینکه پیگیری‌ها برای افزایش بودجه و حمایت دولت و مجلس از آموزش و پرورش ادامه دارد.

وی اظهار داشت:‌امسال طرح به کارگیری نیروی انسانی از هر بوم برای همان بوم را آغاز کردیم. در چند سال اخیر افراد از شهرهای بزرگ برای مناطق کمتر برخوردار استخدام می‌شدند و بعد از دو یا سه سال خود را به منطقه اصلی یعنی منطقه برخوردار منتقل می‌کردند. نتیجه این شد که در بسیاری از شهرهای بزرگ تورم نیروی انسانی و در شهرهای محروم کمبود نیروی انسانی را شاهد باشیم و زمانی که به معلم می‌گوییم باید برای ادامه خدمت به همان منطقه محروم بروی می‌گوید من خانواده و زندگی دارم و نمی‌تـوانم بروم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل این کار غلط است. اگر از هر بوم برای همان بوم دانشجو معلم بگیریم و در همان منطقه استخدام کنیم، درخواست انتقال‌ها کمتر می‌شود.امسال پذیرش دانشگاه فرهنگیان از بوم برای بوم بود که این موضوع مورد تأیید بسیاری از نمایندگان مجلس است. اگر این روند طی چند سال ادامه یابد نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش به لحاظ کمیت و کیفیت به تعادل می‌رسد.

امضای کاربر : صد سال ره مسجد و ميخانه بگيري * عمرت به هدر رفته اگر دست نگيري
بشنو از پير خرابات تو اين پند * هر دست که دادي ز همان دست بگيري
جمعه 25 مهر 1393 - 16:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

انجمن گفتگوی دانشجو معلمان

تماس با ما | نخستین ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان 2 سال آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS