loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم)خوزستان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر اسبق بازدید : 280 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

هشتمین جلسه هیأت امنای استانی دانشگاه فرهنگیان خوزستان در تالار غدیر برگزار شد
این نشست با حضور تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ، سیاهپوش معاونت پژوهش ، ناصری پور رئیس اداره برنامه ریزی ، اقدامی ریاست پردیس حضرت رسول اکرم ( ص ) ، صالحی نماینده اساتید این پردیس و مینا وردی ریاست پردیس حضرت فاطمه ( س ) و خانم مطهرنژاد نماینده اساتیداین پردیس در سالن غدیر اداره کل تشکیل شد .
بنا به این گزارش ، نیازسنجی و ظرفیت سازی جهت پذیرش دانشجو معلم در سال تحصیلی آتی در پردیس ها و مراکز آموزش عالی استان و تقسیم دانشجویان دختر جهت تحصیل در پردیس خواهران از اهم تصمیمات متخذه در این نشست بود .
گفتنی است : دراین نشست محمد تقی زاده مدیر این اداره کل با اشاره به ضرورت بهره مندی از تمام ظرفیت های موجود در مراکز دانشگاهی فرهنگیان ، خواستار بالابردن حداکثری ظرفیت دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1393-1392 جهت رفع نیازهای معلمان و دبیران استان در مقاطع مختلف تحصیلی شد و افزود : این اداره کل نیز در این زمینه تمهیدات و هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد.

مدیر اسبق بازدید : 232 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (0)

 سید کاظم اکرمی، مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «موضوع جدی که آموزش و پرورش در حال پیگیری آن است، چیست؟»، اظهارداشت: برنامه ساماندهی معلمان از موضوعات مهم است.

* مستخدمان و کارگران معلم شده‌اند
وی افزود: آموزش و پرورش بیش از 100 هزار کارمند دارد که بیکار و یا مازاد هستند و از طرف دیگر در زمان حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش یک تعدادی نیروی مستخدم و کارگر آوردند و معلم شدند که اینها مشکل اول آموزش و پرورش است.
اکرمی با بیان اینکه تعداد دقیق این نیروها را در دست ندارد، خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی نیروهایی که در گذشته به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند، دستور کار فعلی است.

*ساماندهی مستخدمانی که معلم هستند
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «این افراد در حال حاضر استخدام آموزش و پرورش هستند و الان قرار است چه اتفاقی روی دهد؟»، تصریح کرد: بالاخره باید برای آنها کلاس گذاشته شود و آنهایی که نمی‌توانند و توانایی ندارند به کارهای اداری بپردازند؛ بعضی به عنوان مستخدم در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند و معلم هستند که باید به شغل مستخدمی بازگردند.

*نیروهای مازاد اخراج نمی‌شوند
اکرمی در پاسخ به این پرسش که «این نیروها نگران هستند که با این کار ممکن است اخراج شوند و از کار بیکار شوند، قرار نیست همچین اتفاقی برای آنها بیفتد؟»، گفت: خیر، اینچنین صحبتی نیست که اخراج شوند؛ ممکن است در این ارتباط عده‌ای که بیست و چند سال سابقه دارند با خواهش از آنها بازنشسته شوند؛ زیرا دولت پول زیادی پرداخت می‌کند.

وی در واکنش به اینکه آموزش و پرورش قرار نیست از نیروهای جوان استفاده کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 100 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد، نمی‌شود و دولت و مجلس هم اجازه نمی‌دهند، زیرا نیروی مازاد داریم.

مدیر اسبق بازدید : 202 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، این صندوق در برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال آن است تا فرهنگیان عضو، علاوه بر واریزی خود و واریزی دولت از سود قابل توجهی نیز که ناشی از سرمایه‌گذاری‌های مؤثر است، بهره‌مند شوند.

این امتیاز تنها شامل اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود و فرهنگیان غیر عضو، به نوعی خود را از این امتیازها محروم کرد‌ه‌اند.

برپایه این گزارش در حال حاضر معادل 28/1 از حقوق اعضای صندوق همراه با معادل این رقم از سهم دولت به حساب آنان در این صندوق واریز می‌شود.

هر چند بر طبق قانون مبلغ واریزی اعضاء تا 5 درصد قابل افزایش است و معادل این درصد نیز باید از سوی دولت به حساب آنان واریز شود، اما به‌رغم درخواست تعداد کثیری از فرهنگیان محترم، این خواسته تاکنون محقق نشده و مدیریت جدید صندوق در پی آن است تا در راستای حراست حداکثری از حقوق معلمان به این موضوع فعلیت بخشد.

گفتنی است هم اکنون بیش از 760 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور عضو این صندوق هستند و میزان سرمایه صندوق نیز بیش از 6 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

کلیه‌ فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش منطقه‌ی خود، نسبت به ثبت‌نام برای عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام و همچنین درخواست کتبی خود را جهت افزایش میزان واریزی به 5 درصد ارایه دهند.

مدیر اسبق بازدید : 292 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

با توجه به اینکه بخشی(نه همه!) از اخبار در تالار گفتمان این وب قرار داده میشوند بنابراین برای مشاهده دیگر اخبار از دانشگاه فرهنگیان روی لینک زیر کلیک کنید:

                             اینجا را کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 513 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (12)

دانشگاه فرهنگیان با انتشار اطلاعیه‌ای به اخبار برخی رسانه‌ها درباره لغو مجوز این دانشگاه واکنش نشان داد. متن این اطلاعیه به این شرح است:
با توجه به طرح پاره ای اظهار نظرهای غیر مسئولانه در خصوص انحلال مجوز دانشگاه فرهنگیان و اخبار بی پایه چند رسانه معدود که به این شایعات بی اساس دامن زده اند، بدینوسیله اعلام می‌نماید؛ دانشگاه فرهنگیان که هم اکنون به عنوان دومین مولود آموزش عالی کشور پس از انقلاب اسلامی در حوزه تربیت نیروی متخصص آموزشی محسوب می شود، بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رسالت خطیر تامین نیروی انسانی کارآمد و تربیت معلم در نظام رسمی آموزشی کشور را بر عهده دارد.
این دانشگاه هم اکنون با وجود بیش از ۶۰ هزار دانشجو و ۱۸۰۰ استاد و مدرس در ۹۸ مرکز دانشگاهی در گستره کشور مشغول فعالیت می باشد که باید به این مجموعه عظیم، اعتبار علمی اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات و پشتوانه های قانونی دیگر از سوی مجلس محترم شورای اسلامی را نیز اضافه نمود.
لذا باری دیگر توجه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت کشور، فعالان خدوم رسانه ای و مدرسان و دانشحویان و فرهنگیان عزیز را به فرازی از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه فرهنگیان جلب می نماید:  این مسئله‌ى دانشگاه فرهنگیان هم خیلى مهم است؛ این هم از جمله‌ى چیزهائى است که باید به طور جدى به آرایش درونى آن توجه شود. معلم اگر شخصیت خودش ساخته نباشد، نمی‌تواند به متعلم خود، به مخاطب خود چیزى بدهد. اینجا شخصیت معلمین ساخته میشود.اگرچه این دانشگاه در ذیل آموزش و پرورش تعریف شده است و مربوط به آموزش و پرورش است، لیکن آموزش عالى باید همه‌ پشتیبانى‌هاى ممکن را از این دانشگاه‌ها بکند. اینها کارهائى است که در زمینه‌ى آموزش و پرورش باید انجام بگیرد.
در پایان ضمن تکذیب هرگونه شایعه پیرامون لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان می نماییم دانشگاه فرهنگیان برآیند تلاش عالمانه نخبگان فرهنگی این کشور برای ساختن فردای ایران است و به منظور تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین و نیل به نظام آموزش و پرورش زیبنده ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ ناگزیر به تربیت نسلی باورمند از معلمان هستیم که این مهم از رهگذر همراهی همه دغدغه مندان فرهنگ دوست با دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد.

مدیر اسبق بازدید : 283 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (1)

سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره وضعیت دانشگاه ویژه فرهنگیان و امکان لغو مجوز آن اظهار داشت: درباره این دانشگاه بحث‌هایی شده است و مجموعه مسائل و مشکلاتی دارد، ولی هیچ تصمیم جدیدی درباره آن گرفته نشده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو مجوز شدن این دانشگاه نیز گفت: این دانشگاه به هر حال مجوزهای قانونی خودش را دارد، مسیر لغو مجوز آن به دو صورت است؛ یا باید به دلیل مسائل و مشکلات مرتبط با این دانشگاه باشد یا از طریق خود وزارت آموزش و پرورش این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: وزارت آموزش و پرورش تاکنون چنین موضوعی را در دستور کار خود قرار نداده است.
حسینی یادآور شد: هنوز این موضوع در دستور کار شورای گسترش قرار نگرفته است، صحبت‌هایی شده است. ولی به عنوان تصمیمی که به عنوان عدم یا رد شرایط قبلی باشد، نبوده است.
وی ضمن ابراز بی اطلاعی درباره عدم اعلام ظرفیت این دانشگاه در دفترچه شماره یک کنکور سراسری تاکید کرد: فعلا تصمیمی برای این دانشگاه اتخاذ نشده است و این دانشگاه طبق روال سابق فعالیت می‌کند.

عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره امکان لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان، گفت: لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان مطرح نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال لغو این دانشگاه وجود دارد؟ گفت: اصلا چنین موردی  مطرح نشده است.

محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص برخی اخبار مبنی بر لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: هرگونه صحبت و خبر در رابطه با انحلال دانشگاه فرهنگیان یا لغو مجوز آن صحت ندارد و بشدت تکذیب می‌شود.
وی افزود: این دانشگاه در سراسر کشور 63 هزار دانشجو و پردیس‌های مختلف دارد در چنین حالتی چگونه ممکن است مجوز آن لغو شود در حالی که دانشگاه فرهنگیان تنها مرکز تربیت نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در لایحه بودجه سال 93 اعتبار 144 میلیارد تومانی را برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم که ممکن است مبلغ 30 میلیارد تومان نیز از محل اجرای طرح‌های تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش به این دانشگاه اختصاص یابد.

چند روز پیش اخباری منتشر شد که از احتمال لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان و پیگیری این موضوع خبر می‌داد.

مدیر اسبق بازدید : 766 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (24)

محمد باقر نوبخت در نشست خبری در تشریح ابعاد لایحه بودجه سال 93 کل کشور از افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان دولت در سال 93 خبر داد و گفت:  با توجه به وضعیت تورمی در کشور، حقوق کارمندان باید افزایش یابد.
وی در این نشست خبر داد، کارمندان دولت امسال ۵۰۳ هزار تومان عیدی می گیرند.

پی نوشت: با توجه به این افزایش 18 درصدی
، حقوق دانشجو معلمان در سال 93 حدود 70 هزار تومان اضافه خواهد شد.(یعنی حکم جدید میشه 450 هزار تومن)

مدیر اسبق بازدید : 169 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)

وحيد كيارشي در همايش مسئولان ادارات تعاون و پشتيباني و تداركات استان هاي در اردوگاه شهيد باهنر گفت: با تلاش هاي انجام شده در هيات دولت و مجلس شوراي اسلامي ، بخشي از مشكلات آموزش و پرورش كه مزمن هم شده در شرف حل شدن است.
وي با اشاره به ناهماهنگي هاي گذشته استان ها در توزيع اعتبارات تخصيص يافته ، اضافه كرد : استان ها بنا بر سليقه و اولويت هاي خاص خود ، اعتبارات را صرف حق الزحمه ، تجهيزات و ... مي نمودند كه اين امر موجب نارضايتي كاركنان مي شد ، لذا مقرر شد اعتبار حواله شده به استان ها به صورت هماهنگ صرف يك موضوع خاص مثلا حق الزحمه شود تا مشكلات پرداخت آن در يك استان و عدم پرداخت در استان مجاور آن براي هميشه حل شود.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد : امروز با افتخار اعلام مي كنيم عدالت نسبي بين استان ها برقرار است.
وي با بيان اينكه 98 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق مي شود افزود : تنها 2 درصد به ساير امور از جمله بند (واو) تخصيص داده مي شود در صورتي كه بايد حداقل 4 تا 6 درصد باشد.

كيارشي به بيمه طلايي فرهنگيان اشاره كرد و افزود :به دليل محدوديت هاي مالي ، از اين ماه تا پايان سال قرار شد فقط 50 درصد سهم كاركنان از حقوق آنان كسر شود.
وي در پايان با توصيه به مديران به صبر و شكيبايي بر خوشرويي در پاسخ گويي و حفظ حرمت مراجعان تاكيد و اضافه نمود : براي خارج كردن بيمه طلايي از انحصار تيز برنامه هايي در دست تهيه است.

مدیر اسبق بازدید : 407 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (2)

 ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کاهش 20 میلیارد تومانی اعتبارات دانشگاه فرهنگیان در بودجه سال 93 خبر داد و تاکید کرد: در حوزه اعتبارات دولتی آموزش و پرورش، اعتبارات دانشگاه فرهنگیان 20 درصد کاهش یافته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبار دانشگاه فرهنگیان 164 میلیارد تومان بوده که در بودجه سال 93 به 144 میلیارد تومان رسیده و مسئله دیگر این است که در دفترچه‌های ثبت نام دانشگاه در سال جدید اسم دانشگاه فرهنگیان حذف شده است.
خسروی گفت: این مسئله خلاف وعده‌ها بوده و بزرگترین انتقاد ما در حوزه اعتبارات بخش دولتی وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.
عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش مجلس امشب با وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای با محور اعتبارات و مشکلات این حوزه دارند.

مدیر اسبق بازدید : 7230 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (61)

اسداله اسدی گرمارودی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: اسامی16رشته مورد نیاز با رویکرد بومی گزینی و با ذکر جنسیت و تفکیک استان ها در دفترچه شماره دو سازمان سنجش آموزش کشور درج خواهد شد.
وی درباره علت تاخیر در اعلام نیاز این دانشگاه به سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی تازه تاسیس است و برای تعیین ظرفیت پذیرش و ردیف های استخدامی به هماهنگی های لازم با معاونت های وزارت آموزش و پرورش نیاز دارد.
وی افزود: پذیرش این دانشگاه در بهمن هر سال خواهد بود و فرصت لازم برای جذب و پذیرش دانشجو وجود دارد.
اسدی گرمارودی تاکید کرد: در دفترچه شماره دو سازمان سنجش آموزش کشور درباره نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهــــــنگیان اطلاع رسانی می کنیم.
رییس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش گفت: ضوابطی از شورای عالی آموزش و پرورش برای جذب دانشجو به ما ابلاغ شده است که نسبت به سال قبل تغییراتی دارد.
اسدی گرمارودی یاداور شد: دانشگاه فرهنگیان دو سال است که دانشجو می پذیرد و داوطلبانی در این دانشگاه پذیرفته می شوند که حداکثر22سال سن و معدل کتبی دیپلم حداقل 15را داشته باشند.

مدیر اسبق بازدید : 239 یکشنبه 17 آذر 1392 نظرات (0)

گردهمایی دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان 19 آذرماه به مناسبت روز دانشجو از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر با هدف بررسی اهمیت حلقه های صالحین در دانشگاه ها و بخصوص مهم بودن این امر در دانشگاه های فرهنگیان کشور و نیز بررسی و تحلیل مسائل روز کشور برگزار می شود.
لازم به ذکر است، در این مراسم حجت السلام حبیب پور، مسئول قرارگاه خاتم الاوصیا خوزستان و نیل آبکن، مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه حضرت ولی عصر (عج ) استان و نیز سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج ) استان خوزستان حضور خواهند داشت.

مدیر اسبق بازدید : 292 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

سطوح برگزاری مسابقات:
بر اساس این شیوه نامه مسابقات در سه سطح برگزار می گردد .
1 – منطقه ای( درون استانی )
2 – قهرمان کشوری (تک رشته ای )
3 – المپیاد درون دانشگاهی

مسابقات منطقه ای (درون استانی ):این دوره مسابقات در چند رشته در سطح استان ها به منظور شناسایی نفرات وتیم های برتر استانی ودر نهایت منطقه ای برای اعزام نفرات برتر به رویداد های قهرمان کشوری دانشگاه در دو بخش دختران وپسران در سال های زوج (1392 ،1394 ،.....) برگزار میگردد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در گروه تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان ،کشور به لحاظ منطقه، به 4 منطقه تقسیم بندی می شود که مناطق به قرار ذیل می باشد.
منطقه یک: زنجان –همدان –گیلان –کرمانشاه  -کردستان –آذربایجان غربی –آذربایجان شرقی -اردبیل
منطقه دو:خراسان رضوی- خراسان شمالی- گلستان- مازندران –تهران –شهرستان های تهران –البرز -قزوین
منطقه سه: اصفهان- چهارمحال بختیاری- خوزستان- ایلام- - لرستان - سمنان – قم - مرکزی
منطقه چهار: بوشهر-خراسان جنوبی-سیستان وبلوچستان-کرمان- هرمزگان- یزد-کهگلویه و بویراحمد-فارس

نحوه برگزاری مسابقات:
پردیس های تحت پوشش مناطق نیز بیشترین تلاش خود را مصروف پذیرش میزبانی و ایجاد زمینه برای مشارکت حداکثری دانشجویان در رقابت های رشته های متنوع ورزشی نمایند.
در مسابقات قهرمانی مناطق، کلیه پردیس ها و مراکز آموزشی وابسته بر اساس جدول شماره یک مجاز به  شرکت در کلیه رشته های اجتماعی و انفرادی خواهند بود.
دبیرخانه های مناطق ورزشی موظفند ضمن تشکیل جلسه هماهنگی باحضور کلیه کارشناسان تربیت بدنی پردیس ها و مراکز آموزشی وابسته تحت پوشش جهت برگزاری مسابقات، تقویم اجرایی مسابقات ورزشی سال آتی منطقه را حداکثر تا پایان 15/9/92 به صورت مصوب با ذکر رشته های برگزاری، تاریخ دقیق، پردیس یا مرکز آموزشی میزبان و تعداد دانشگاه های مشارکت کننده به اداره کل تربیت بدنی ارسال  تا براساس آن ابلاغ اعتبار اولیه صورت گیرد.
عدم مشارکت هر یک از پردیس ها و مراکز آموزشی وابسته در امر پذیرش میزبانی مسابقات منطقه ای در ارزیابی عملکرد سالانه آن پردیس یا مرکز آموزشی تاثیر خواهد داشت.
پس از برگزاری مسابقات قهرمانی مناطق،افراد قهرمان در هر رشته ورزشی مفتخر به کسب حکم قهرمانی و مدال خواهند شد.

توصیه های مهم:
در خصوص اسکان شرکت کنندگان، از امکانات خوابگاهی و یا مهمانسراهای سایر دستگاه های دولتی استفاده شود.
در خصوص تغذیه شرکت کنندگان، از مواد غذایی دانشجویی استفاده شود.
در زمینه کادر فنی، داوری، دبیرخانه های هر منطقه تمهیدات لازم را پیش بینی و از توانایی های منطقه و  استان میزبان برگزاری مسابقات استفاده نمایند.
در این خصوص با توجه به سطح برگزاری ترجیحاً از داوران واجد کارت داوری درجه یک و ملی و به پایین استفاده شود.
در خصوص تامین عوامل اجرایی مسابقات از همکاری کارکنان پردیس میزبان و همچنین نیروهای داوطلب و انجمن های ورزشی دانشجویی بهره مند گردند.
در طراحی جدول بازیها به ورود وخروج ورزشکاران باید توجه داشت که در 4 رشته تیمی (فوتسال،والیبال،بسکتبال وهندبال)بیشترین روزهای مسابقه 6روز نیاز است .ورزشکاران این4 رشته روز مسابقه وارد می شوند . در طراحی جدول بازی هاو ورود وخروج رشته های انفرادی نیزباید توجه داشت که تمامی رشته های انفرادی در 3 روز برگزار می شود به جز تنیس روی میز وبدمینتون که 4 روز است .

بقیه در ادامه مطلب...

مدیر اسبق بازدید : 327 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (3)

 

خبر نامه تحلیلی معاونت دانشجوییمعاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، اقدام به انتشار خبر نامه، تحلیلی معاونت دانشجویی نموده که میتوانید از لینک زیر دریافت کنید:
                               برای دانلود نشریه اینجا را کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 317 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (3)

داوطلبانی كه داراي نتيجه مثبت مصاحبه تخصصي و گزينش در مرحله اول (شهريور ماه) بودند، در اين مرحله نيازي به شركت در مصاحبه تخصصي و گزينش مجدد ندارند.
تذکر مهم: داوطلباني كه در رشته‌هاي تكميل ظرفيت پذيرفته شوند كليه قبولي‌هاي آنان در دانشگاه فرهنگيان و شهيد رجائي تهران اعم از متمركز و نيمه‌متمركز آزمون سراسري سال 1392 حذف خواهد شد.
کسانی که هم برای دبیری تربیت بدنی و هم برای تکمیل ظرفیت(علوم تربیتی و...) دعوت به مصاحبه شدند خوب به این نکته توجه کنند...چون اگر در تکمیل ظرفیت قبول شدند دیگر رشته دبیری تربیت بدنی را از دست خواهند داد. لذا این افراد در زمان مصاحبه حتما به رئیس گروه مصاحبه کننده این مورد را یادآوری کنند.
برنامه‌ زماني براي شركت در مراحل مصاحبه:

 روز

 تاریخ

حرف اول نام خانوادگی

 دوشنبه

 25/9/92

 الف – ب- پ- ت- ث- ج- چ- ح- خ

 سه شنبه

 26/9/92

 د- ذ- ر- ز- ژ- س- ش- ص- ض

 چهارشنبه

  27/9/92

 ط- ظ- ع- غ- ف- ق- ك- گ

 پنجشنبه

  28/9/92

 ل- م – ن- و- هـ - ي-جامانده ها


قابل توجه داوطلبان متقاضی دبیری تربیت بدنی:
اسامی که در سایت سازمان سنجش هست(نتايج مرحله تکمیل ظرفیت رشته های تحصیلی نیمه متمرکز) مربوط به رشته دبیری تربیت بدنی نیست...اما زمان مصاحبه آنها به ترتیب جدول بالاس. در ضمن اگر قبلا فرم شماره 1 را ارسال نکردند میتوانند در زمان مقرر آن را به هسته گزینش استان محل اقامت تحویل دهند.

مدیر اسبق بازدید : 182 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

درس‌هایی که شب‌های امتحان، سرسری و طوطی‌وار به امید گرفتن نمره قبولی خوانده می‌شود، حکایت برخی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت است که برخی معلمان به امید گرفتن امتیاز و باز شدن راه‌های پیشرفت، در آن شرکت می‌کنند، بی‌آن‌که بسیاری از آنها کوله‌بار علمی‌شان سنگین شده باشد.

صفت طوطی وار بودن خواندن ها یا باری به هر جهت بودن برخی آموزش های ضمن خدمت را فرهنگیانی که با جام جم گفت وگو کردند، به این دوره ها می دهند؛ معلمانی که اذعان دارند بیش از نیمی از کلاس ها اگر برگزار نمی شد نیز خللی ایجاد نمی کرد.

این گفته ها را تاکنون علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز با ادبیاتی متفاوت تر بیان کرده است و بر ضرورت ساماندهی این دوره ها و خارج شدنشان از آشفتگی دست گذاشته تا دست کم در این موضوع، حرف وزیر با خواسته معلمان در یک جهت قرار بگیرد.

تغییر، بازنگری و بازمهندسی دوره های آموزش ضمن خدمت، نکته ای است که فرهنگیان زیادی بر آن اتفاق نظر دارند؛ چه آنهایی که به این آموزش ها ایرادهای شکلی می گیرند و چه آنهایی که ایرادهای ماهوی آن را می شمارند.

یکی از معلمان خرم آبادی، چهار صفت را به دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان می چسباند و به جام جم می گوید: بیشتر این دوره ها قدیمی، تکراری و با زمان بندی نامناسب است که زیر نظر استادان کم تجربه برگزار می شود.

او این وضع را به دوره های آموزشی ویژه کتاب های تازه تالیف نیز تعمیم می دهد و می گوید، بیشتر اوقات کسانی نحوه تدریس کتاب های جدید را آموزش می دهند که تجربه تدریس ندارند و نمی دانند مفاهیم را چطور منتقل کنند.

معلمی دیگر از رشت نیز توضیح می دهد که دوره های آموزش ضمن خدمت بیشتر از بعدازظهر تا شب برگزار می شود؛ یعنی زمان هایی که انرژی معلمان برای یادگیری در پایین ترین سطح ممکن است.

او به مجرب نبودن برخی استادان این کلاس ها نیز اشاره دارد و می گوید: در بیشتر دوره های آموزشی وقتی زمان کلاس تمام می شود، معلم دست خالی برمی گردد و احساس می کند چیزی به آموخته هایش افزوده نشده است.

یکی از معلمان گرگانی نیز منتقد اغلب دوره های آموزشی است، چون از نگاه او بسیاری از موضوعاتی که برای این دوره ها در نظر گرفته می شود، غیرضروری است در حالی که می توانست جای آنها با آموزش های تربیتی و روان شناسی که نیاز مبرم معلمان است، پر شود.

نتیجه این گلایه ها این است که بسیاری از فرهنگیان فقط برای گرفتن امتیاز و نه برای آموختن، در دوره های ضمن خدمت شرکت می کنند و عده ای نیز که تا بازنشستگی شان چندسالی بیشتر باقی نمانده و به امتیاز و ارتقا فکر نمی کنند، قید شرکت در این دوره ها را می زنند تا حوزه آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش از لحاظ کیفی همچنان دچار سردرگمی باشد.

مشکلات موردی است

اما نه این کاستی های ظاهری و نه آن کمبودهای کیفی، چیزی نیست که مسئول مستقیم آموزش ضمن خدمت فرهنگیان آن را بی چون و چرا بپذیرد.

اسدالله اسدی گرمارودی، رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش در گفت وگو با جام جم گرچه مشکلاتی چون زمان بندی کلاس ها، مجرب نبودن برخی استادان یا بی انگیزه بودن برخی معلمان را به طور کامل رد نمی کند، اما چون ایرادها را موردی و بسیار اندک می داند، می توان او را مدافع کیفیت آموزش های ضمن خدمت و نحوه برگزاری این دوره ها دانست.

او برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت را برای کارکنان دولت الزامی می داند و برای فرهنگیان الزامی تر و تاکید می کند، اگر کارمندان دولت در طول سال 40 ساعت و مدیران 60 ساعت آموزش می بینند، فرهنگیان تا 90 نفر ساعت تحت آموزش قرار می گیرند.

گرمارودی می گوید، بارها تاکید کرده است که این دوره ها و آزمون ها باید مدبرانه و هوشمندانه و در فضاهای مناسب و با امکانات مطلوب برگزار شود که در بیشتر نقاط کشور نیز وضع به همین گونه است، اما نمی شود رد کرد که در نقطه ای از کشور به صورت موردی مشکلی وجود داشته باشد.

او در پاسخ به گلایه معلمان از مجرب نبودن برخی استادان می گوید، علت این که برخی معلمان حس می کنند در دوره های ضمن خدمت مطلب تازه ای یاد نگرفته اند، فرهیخته بودن معلمان، تحصیلات دانشگاهی بیش از 93 درصد از آنها و تجربه کاری آنهاست که کار را برای استادان سخت می کند.

البته شاید گفته های گرمارودی در مقام یک مسئول وزارتی قابل فهم باشد، اما این که چرا همیشه نظر آنهایی که در گود هستند و در میانه میدان ایفای نقش می کنند با نظر آنهایی که در پست های مدیریتی قرار دارند و موضوعات را از بالا رصد می کنند، در تناقضی آشکار با هم قرار دارد، پرسشی است که کمتر برایش پاسخ یافت می شود.

آموزش های مجازی، مشکلی دیگر

نشستن پای سیستم، خواندن کتاب های الکترونیک یا مرور کردن جزوات کاغذی و امتحان دادن در فضای مجازی نیز مدل جدید آموزش های ضمن خدمت است که بسیاری از فرهنگیان به آن نقد دارند. گلایه ها از این بابت است که بیشتر دوره های مجازی حول محورهای غیرضروری می چرخد و مشخص است که هدفی جز ایجاد فضا برای امتیازگیری معلمان ندارد، ضمن این که برخی معتقدند کمرنگ شدن کلاس های آموزش ضمن خدمت حضوری و پررنگ شدن آموزش های مجازی باعث کمرنگ شدن فضای تعامل و تبادل تجربیات فرهنگیان شده است.

در این میان اما برخی از بروز تخلف در این حوزه ناراضی اند به طوری که در زمان برگزاری آزمون مجازی، معلمان براحتی می توانند از جزوه یا کتاب استفاده کنند و در آزمون قبول شوند و در نهایت امتیاز آن دوره را از آن خود کنند.

برخی نیز می گویند، کسانی که با هم ارتباطات نزدیک کاری یا خانوادگی دارند به جای هم در آزمون ها شرکت می کنند و به قول خودشان به روش «یکی برای همه» در آزمون ها شرکت می کنند. در برخی شهرها وضع از این نیز جدی تر است و گفته می شود در برخی کافی نت ها اشخاصی حضور دارند که در ازای دریافت مبالغی اندک، به جای معلمان در این آزمون ها شرکت می کنند و کار فرهنگیان را راه می اندازند.

امکان تخلف وجود ندارد

ناکارآمدی برخی دوره های آموزش مجازی یا تخلفات در برگزاری برخی آزمون ها به آن بزرگی که معلمان بر آن اذعان دارند، محل اختلاف نظری دوباره است.

گرمارودی بعید می داند در میان فرهنگیان افراد متخلف وجود داشته باشد، ضمن این که می گوید در بیشتر آزمون های مجازی، سوالات به صورت تصادفی در اختیار افراد قرار می گیرد و هیچ فردی نمی تواند به جای فرد دیگر امتحان دهد یا به پاسخ همه پرسش ها که بیش از 200 مورد است و به صورت محرمانه نگهداری می شود، دست پیدا کند.

در واقع او به این نحو قصد دفاع از کارآمدی و سلامت آزمون های مجازی را دارد که البته اجرای آن را تکلیفی قانونی برای آموزش و پرورش و راهی برای رفاه فرهنگیان می داند؛ هرچند خیلی نرم، برخی ضعف ها را نیز می پذیرد. این ضعف ها که معلمان با صدای بلند، وزیر کمی آهسته تر و گرمارودی بسیار محتاط تر به آنها اشاره می کند، همان نقاط کور در آموزش نیروهای انسانی است که اگر آموزش و پرورش قصد حرکت در مسیر تحول بنیادین را دارد باید آنها را اصلاح کند.

ضرورت آموزش به بیش از یک میلیون معلم

12 میلیون و 300 هزار دانش آموز در کنار بیش از یک میلیون فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش را به بزرگ ترین دستگاه اجرایی کشور تبدیل کرده است. در واقع از جمعیت 76 میلیون نفری کشور بیش از 12 میلیون نفر دانش آموزند، چند میلیون نفر خانواده دانش آموز و یک میلیون نفر نیز مسئول آموزش دانش آموزان. همین است که آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان موضوع مهمی است و ساده گذشتن از کنار آن، اتفاقی بد.

در سال های گذشته هر فرهنگی در ازای گذراندن 176 ساعت آموزش در طول سال، به عنوان پاداش یک ماه حقوق دریافت می کرد و این پاداش نقدی انگیزه ای برای شرکت معلمان در دوره های آموزشی ضمن خدمت بود. اما چند سالی است که این روال تغییر کرده و امتیاز جای پاداش نقدی را گرفته است که باز هم معلمان برای بالا بردن امتیاز خود و برخوردار شدن از برخی تسهیلات مثلا قرار گرفتن در زمره معلمان نمونه یا آسان شدن نقل و انتقال های خود در این کلاس ها شرکت می کنند.

در این میان عده ای نیز هستند که برای آموختن در این کلاس ها ثبت نام می کنند که تعداد این افراد به مراتب کمتر از گروه دیگر است؛ اما انگیزه معلم برای شرکت در کلاس های ضمن خدمت هر چه هست، مهم شرکت او در این کلاس ها و قرار گرفتنش در خدمت نظام آموزشی است؛ یعنی او خود را به وزارتخانه عرضه کرده و این آموزش و پرورش است که باید حضور آنها بهترین بهره را ببرد.

اما ایرادهایی که معلمان بر این سیستم وارد می کنند، مانعی جدی است که اگر از سر راه برداشته نشود سرانجام با فرهنگیانی مواجه خواهیم بود که اگر خود مایل به آموختن نباشند، سیستم اطلاعات زیادی به آنها عرضه نمی کند و این یعنی ادامه حضور معلمانی در مدارس که نه اطلاعاتی به روز دارند و نه مهارت هایی قابل اعتنا، در حالی که اگر معلم دانا و توانا باشد، این ویژگی ها را به دانش آموزان منتقل می کند و نسلی تربیت می شود که می تواند منشأاثر باشد.

مدیر اسبق بازدید : 203 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

 وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت نخست ما بحث ساماندهی نیروی انسانی است، آموزش وپرورش با بیش از یک میلیون کارمند و معلم در 105 هزار مدرسه کشور به حدود 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز خدمت می‌کند که متاسفانه این تعداد نیروی انسانی به خوبی توزیع نشده است به گونه‌ای که در برخی از مناطق با تورم نیروی انسانی و در برخی مناطق دیگر با کمبود مواجه هستیم؛ هم‌اکنون 58 هزار نیروی انسانی مازاد و 50 هزار کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی از همکاران ما که دبیر مقطع متوسطه هستند به ناچار مجبور شدیم که از آنها در دوره ابتدایی استفاده کنیم گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما ساماندهی نیروی انسانی است که امیدواریم در سال تحصیلی 93 و 94 این موضوع به نتیجه برسد.

طی 4 ماه آینده برنامه‌های اقتصادی در حوزه معیشت و رفاه فرهنگیان آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان گفت: از ابتدای فعالیتم در آموزش و پرورش یک مشاور در بخش اقتصادی و رفاه فرهنگیان انتخاب کردم که برنامه‌هایی را دنبال کرده است و هم‌اکنون به نتایج خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم تا 4 ماه آینده برنامه‌ها در حوزه معیشت و رفاه فرهنگیان آغاز شود.

فانی بیان کرد: دفتر بهبود مدیریت در آموزش و پرورش تشکیل می‌شود چرا که در بحث مدیریت آموزشگاهی اعتقاد داریم باید بهترین‌ها انتخاب شوند و ارزیابی حین خدمت در دوران مدیریت صورت بگیرد و متناسب با این ارزیابی نسبت به تشویق، تنبیه و عزل مدیران اقدام کنیم؛ طی یک یا 2 سال آینده بحث مدیریت آموزشگاهی را در آموزش و پرورش عملیاتی خواهیم کرد به گونه‌ای که مدیرانی که میان معلمان از محبوبیت برخوردار هستند و تجربه کافی را دارند در جهت رشد آموزش و پرورش به ما کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به گروه‌های آموزشی بیان کرد: گروه‌های آموزشی از سال 60 در آموزش و پرورش تشکیل شد اما طی سالهای اخیر نقش آن کمرنگ شد که در تلاش هستیم با تقویت این گروه‌ها و مشارکت بیشتر معلمان در تألیف کتابهای درسی و تدوین محتوای آموزشی کیفیت برنامه درسی را افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود امکانات آزمایشگاهی در مدارس عنوان کرد: در بودجه سال 93 ردیفی را اختصاص داده‌ایم تحت عنوان ارتقا کیفیت در آموزش و پرورش که در قالب این ردیف به تجهیز آزمایشگاه‌ها، هنرستان فنی‌و حرفه‌ای، تقویت امکانات کمک آموزشی و تکنولوژی آموزشی می‌پردازیم.

مدیر اسبق بازدید : 370 چهارشنبه 06 آذر 1392 نظرات (14)

اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي نيمه متمركز و همچنين معرفي‌شدگان دانشگاههاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيدرجائي تهران در مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري سال 1392 براي انجام مراحل مصاحبه و ساير مراحل گزينش به همراه اطلاعيه زمان و محل مراجعه براي انجام مراحل مذكور در روز يكشنبه مورخ 10/9/92 اعلام خواهد شد. كليه معرفي شدگان لازم است بر اساس برنامه زماني كه اعلام خواهد شد براي انجام مراحل مصاحبه و ساير مراحل گزينش به دانشگاه يا مؤسسه ذيربط مراجعه نمايند.

مدیر اسبق بازدید : 337 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (1)

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: دروس کنونی این دانشگاه مربوط به دوره تربیت معلم حدود 20 سال پیش است که با این برنامه قدیمی نمی توان به اهداف برنامه تحول بنیادین دست یافت.
دکتر ˈمحمدرضا ساکی اظهار کرد: ما برای رسیدن به نتیجه مطلوب آموزشی مطابق با سند تحول بنیادین نظام آموزشی، نیاز به برنامه ها و دروس روزآمد داریم.
وی اضافه کرد: برای روزآمد کردن طرح های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، کارگروه تحول و بازنویسی و روزآمد کردن برنامه درسی در این دانشگاه تشکیل شده تا برنامه آموزشی این دانشگاه را متناسب با نیاز روز جامعه تدوین و برای تدریس ارائه کند.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: در این طرح تسلط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به زبان انگلیسی و علوم روز مورد توجه قرار می گیرد.
ساکی استقرار نظام جامع نظارت و ارزشیابی را از دیگر برنامه های دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: با استقرار این نظام تمام فعالیت های آموزشی دانشگاه فرهنگیان برای کیفی سازی مورد ارزیابی و نظارت چشمان تیزبین علمی جامعه قرار می گیرد تا بتوان با دریافت نقاط ضعف و قوت برای کیفی سازی این فعالیت ها گام برداشت.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان توانمندسازی هیات علمی و مدرسان این دانشگاه را از دیگر برنامه های آموزشی این مرکز برای کیفی سازی آموزش ذکر کرد.
ساکی رویکرد دانشگاه فرهنگیان را تربیتی و فرهنگی دانست و گفت: اگرچه رویکرد تمام دانشگاه ها فرهنگی و تربیتی تعریف شده، ولی دانشگاه فرهنگیان به عنوان تامین کننده نیروی انسانی آموزش و پرورش بیشتر باید به این مباحث توجه کند.

مدیر اسبق بازدید : 227 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روزگاری دانشگاه تربیت معلم پایگاهی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش بود اما فعالیت این دانشگاه طی سال‌های اخیر تضعیف شده بود تا اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 پس از ابلاغ اساسنامه آن توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت فعالیت خود را آغاز کرد با شکل‌گیری این دانشگاه جذب 25 هزار دانشجوی متعهد خدمت از طریق آزمون سراسری سال 1391 در دستور کار قرار گرفت.

در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که این دانشگاه فرصتی برای تامین، تربیت و توانمندسازی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش است و هدف اصلی آن تامین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان و کارکنان مومن و معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و در طراز جمهوری اسلامی است.

این روزها با تاسیس دانشگاه فرهنگیان تنها راه ورود به آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه است و طبق اساسنامه تنها در شرایط خاص می‌توان نیروهای موردنیاز را از خارج از این دانشگاه تامین کرد.اما در این میان کارشناسان و متخصصانی هستند که معتقدند باید راه ورود به آموزش و پرورش را بازگذاشت و نباید این وزارتخانه را از ظرفیت و توانمندی نیروهای انسانی خارج از این دانشگاه محروم ساخت.

تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل از سایر دانشگاه‌ها معتقدند که با تاسیس این دانشگاه و تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه فرصت حضور آنها در بدنه آموزش و پرورش تضعیف شده است.

تعدادی از این دانشجویان به خبرنگار تسنیم می‌گویند: با تاسیس دانشگاه فرهنگیان قرار شده تا نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه تامین شود  در حالیکه فارغ التحصیلان و نیروهای شایسته سایر دانشگاه‌ها که تعدادشان نیز کم نیست علاقه‌مند برای حضور در بدنه آموزش و پرورش کشور هستند ولی در شرایط کنونی فرصت این کار را ندارند چرا که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیستند.

به اعتقاد این گروه از فارغ التحصیلان این روش که فرصت آزمون و مصاحبه تخصصی از آنها برای حضور در بدنه وزارت آموزش و پرورش گرفته شده است و تنها راه ورود به دانشگاه فرهنگیان خلاصه می‌شود، روش صحیحی نیست.

به اعتقاد برخی از کارشناسان آموزشی نیز وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به ویژه در علوم پایه مانند ریاضی، زبان، فیزیک بهره‌مند شود و برای ورود آنها به بدنه آموزش و پرورش یک دوره آموزش مهارت معلمی به عنوان مثال در یک بازه زمانی 6 تا 8 ماه داشته باشد و بعد از این سرمایه‌های انسانی استفاده کند.

محمد آتشک، کارشناس آموزشی در همین زمینه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با برگزاری یک دوره مهارت آموزی استفاده کند؛ نباید صرفا تاکید داشته باشیم که راه معلم شدن از طریق عبور از دانشگاه فرهنگیان است.

وی می‌افزاید: وزارت آموزش و پرورش باید بررسی کند که آیا توانمندی و مهارت دانشی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به اندازه افرادی است که رشته‌های تخصصی همچون ریاضی یا فیزیک را در سایر دانشگاه خوانده‌اند؟ در حقیقت آموزش و پرورش باید اعلام کند که دانش محتوایی و صلاحیت‌ حرفه‌ای برایش در اولویت است یا صلاحیت‌های عمومی؟

به هر حال تعداد زیادی از کارشناسان آموزشی دیدگاه‌های مشابهی همچون آتشک دارند حتی برخی نیز با انتقاداتی شدیدتر عنوان می‌کنند که جذب نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش باید از طریق برگزاری آزمون برای تمام فارغ التحصیلان باشد و این وزارتخانه نباید خود را از استعدادهایی که دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نکرده‌اند، محروم سازد.

محمود مهر محمدی که در دوران سرپرستی علی اصغر فانی بر وزارت آموزش و پرورش به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان معرفی شد در پاسخ به خبرنگار تسنیم درخصوص جذب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از خارج از این دانشگاه می‌گوید: گرفتن تعهد خدمت از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک فرصت تلقی می‌شود البته این دیدگاه عده‌ای از افراد است که پشتیبان تعهد خدمت گرفتن از دانشجویان در بحث تربیت معلم هستند اما بنده معتقدم باید اجازه دهیم دیدگاه‌های کارشناسی دیگر نیز مطرح شود تا منافع آموزش و پرورش از حیث برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت و سرآمد تامین شود چرا که عده‌ای از کارشناسان بهره‌مندی از نیروی انسانی با کیفیت را همسو با این سیاست نمی‌دانند و معتقدند که باید راه را برای جذب نیرو در آموزش و پرورش باز کنیم.

وی می‌افزاید: البته این موضوع نیازمند بررسی و بحث‌های کارشناسی است، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که باید در مقطعی راه ورود به آموزش و پرورش را باز نگه داشته و از کل ظرفیت علمی کشور استفاده کنیم یعنی شرایط به گونه‌ای باشد تا همه افرادی که وارد عرصه دانشگاه می‌شوند باقلوه بتوانند وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند یعنی از  زمانی که این افراد تصیم می‌گیرند وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند و آموزش و پرورش تشخیص می‌دهد که این افراد ویژگی‌های لازم را برای حضور در عرصه تعلیم و تربیت کشور دارند با آنها وارد عقد قرارداد استخدامی شود بنابراین دیدگاه‌ها در این زمینه متفاوت است.تلاش می‌کنیم تا هر دو دیدگاه کارشناسی را بررسی کنیم به گونه‌ای که نیروهای کارآمد و سرآمد در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، نباید مانع طرح پرسش در زمینه‌هایی مانند شبانه روزی بودن و اخذ تعهد خدمت در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان شویم باید امیدوار باشیم با تضارب آرا تصیمیمی به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور بگیریم.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کنار تاسیس دانشگاه فرهنگیان و تقویت آن خود را از امکاناتی که در سایر دانشگاه‌ها وجود دارد، محروم نمی‌کند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از تمام پتانسیل موجود در آموزش عالی در کنار دانشگاه فرهنگیان بهره ببریم.به هر حال جمع کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای توانمندی و صلاحیت هستند این روزها چشم انتظار ورود به آموزش و پرورش هستند و منتظر هستند تا آقای وزیر ، آموزش و پرورش را از توانمندی آنها بهره‌مند سازد.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ اﺳﺖ،اﯾﻨﺠﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.
(مقام معظم رهبری)
آدرس های دیگر این وب: farhangian91.Rozblog.com farhangian91.Rozfa.com farhangian91.Rozfa.ir farhangian91.R98.ir farhangian91.Rzb.ir
آدرس وب قبلي:
farhangian91-ahwaz.blogfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته تحصیلیت :
    ورودی چه سالی هستی؟
    اهل کدوم استانی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1206
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,946
  • بازدید ماه : 704
  • بازدید سال : 19,754
  • بازدید کلی : 341,301