loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم)خوزستان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر اسبق بازدید : 239 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (1)

هر یک از داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش نسبت به مشاهده و پرینت کارنامه خود اقدام کنند.
مهلت انتخاب رشته اینترنتی به داوطلبان واجد شرایط از 15 مرداد ماه آغاز شده و تا 20 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
ترتیبی اتخاذ شده است که حداقل دو تا سه روز قبل از آغاز فرآیند انتخاب رشته دفترچه شماره 2 یا همان دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سنجش قرار گیرد.
آن دسته از داوطلبان که مایل به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد هستند باید پس از اعلام کارنامه برای انتخاب این دسته از کدرشته ها با "کد دسترسی" مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با مشاهده ضوابط مربوطه نسبت به انتخاب این کدرشته‌ها اقدام کند.

مدیر اسبق بازدید : 271 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (4)

برای نخستین بار در جامعه دانشگاهی کشور، «سند خوابگاه مطلوب» توسط معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خوزستان تدوین می‌شود.
حسینی،معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: با عنایت به اینکه خوابگاه های دانشجویی از جمله مکان های با اهمیت دانشگاه ها است و در واقع خانه دوم دانشجویان محسوب می شود، بهبود کیفیت این فضا از جمله اهداف مهم دانشگاه فرهنگیان می باشد، به همین منظور معاونت دانشجویی، با توجه به تأکیدات ویژه سرپرست محترم دانشگاه، اقدام به تدوین پیش نویس سند خوابگاه مطلوب نموده است.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خوزستان، تصریح کرد: در این راستا، با بهره مندی از خرد جمعی دبیران مناطق ده گانه این دانشگاه و تشکیل کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران این حوزه که سال ها با فضا و محیط خوابگاهی در ارتباط بوده اند، سند خوابگاه مطلوب که شامل، ویژگی ها، الزامات، اهداف، شاخص ها،فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، امکانات عمومی، رفاهی، استاندارد ها و همچنین محدودیت های پیش رو است. تدوین می شود.

مدیر اسبق بازدید : 339 چهارشنبه 11 تیر 1393 نظرات (0)

 تاجیک اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان تاکنون تنها در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو جذب کرده و امسال در دو رشته علوم تربیتی و تربیت بدنی برای استان تهران مجوز کارشناسی ارشد گرفته شده است.
اسماعیلی افزود: برنامه ریزی برای رشته های کارشناسی ارشد به صورتی است که در سال های آینده از نظر تنوع رشته و مکان های استانی آن را گسترش می دهیم و برای دانشجویان مقطع دکتری نیز برنامه ریزی و تلاش داریم که مجوزهای لازم را از وزارت علوم اخذ کنیم.

مدیر اسبق بازدید : 373 دوشنبه 02 تیر 1393 نظرات (0)

بدینوسیله به استناد ماده 4 آیین نامه آموزشی و ایجاد شرایط لازم جهت فارغ التحصیلی به هنگام و رعایت سقف مجاز متعهدین خدمت و جلوگیری از بروز اشکالات استخدامی دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته، دستورالعمل برگزاری دوره تابستانی جهت اطلاع به شرح ذیل اعلام می گردد.
ضوابط کلی:
1- بر اساس مفاد ماده 4 آئین نامه آموزشی، مدت دوره تابستانی 6 هفته آموزش و یک هفته امتحانات پایان دوره است.
2- برگزاری ارزشیابی نهایی هر درس منوط به تشکیل کلاس و رعایت حد نصاب ساعات مورد تاکید در آئین نامه آموزشی و جدول برنامه درسی و تدریس کامل سرفصل مصوب خواهد بود.
3- در صورتیکه دانشجو (ورودی های 1391 به بعد) مجدداً درس را اخذ نموده باشد وفق ماده 22 آئین نامه آموزشی و پی نوشت آن هزینه های مربوطه طبق جدول تعرفه سالانه دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی مطابق جدول پیوست محاسبه و دریافت خواهد شد.
4- کلیه دانشجویان می توانند فقط در درس یا دروسی که افتاده اند تا حداکثر 6 واحد درسی را اخذ نمایند.
5- محل برگزاری دوره تابستانی به صورت متمرکز برای پسران پردیس شهید چمران تهران و برای دختران پردیش نسیبه تهران می باشد.
6- پرداخت هزینه های اسکان و تغذیه طبق تعرفه مصوب، به عهده دانشجو می باشد.
فایل ضمیمه: تقویم آموزشی ترم تابستان + جدول تعرفه

مدیر اسبق بازدید : 258 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (3)

عبدالکریمی، رئیس اداره بیمه و درمان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که کارت‌های بیمه طلایی فرهنگیان از چه زمانی صادر و به دست‌شان می‌رسد؟ اظهار داشت: فرهنگیان تا 15 تیر برای عضویت در بیمه طلایی فرصت دارند.
وی افزود: از تاریخ 15 تیر به بعد، کارت بیمه طلایی فرهنگیان صادر می‌شود اما هم اکنون برای بستری شدن فرهنگیان در بیمارستانهای طرف قرارداد کارها در حال انجام است به گونه‌ای که فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه و دریافت معرفی‌نامه با ارائه این معرفی‌نامه به شعبات بیمه آتیه‌سازان حافظ در سراسر کشور برای بستری شدن در بیمارستانهای طرف قرارداد اقدام کنند.
عبدالکریمی در پاسخ به این پرسش که برخی از فرهنگیان در حال انصراف از بیمه طلایی هستند ومعتقدند که با حذف دندانپزشکی دیگر نمی‌توان عنوان طلایی را برای این بیمه به کار برد، آیا قرار نیست که دندانپزشکی به لیست خدمات بیمه طلایی باز می‌گردد؟ عنوان کرد: خیر. دندانپزشکی به لیست خدمات بیمه طلایی بازنمی‌گردد چون از نظر اقتصادی به صرفه نیست. به گونه‌ای که برای پرداخت 200 هزار تومان کمک هزینه دندانپزشکی حق بیمه فرهنگیان دو برابر می‌شود.
وی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در درمانگاه‌های فرهنگیان خدمات دندانپزشکی به صورت ویژه و با تخفیف خاص به فرهنگیان و خانواده‌های آنها ارائه شود.

مدیر اسبق بازدید : 266 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (5)

برای مشاهده نفرات برگزیده استانی جشنواره قرآن و عترت پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان روی لینک زیر کلیک کنید:
فایل ضمیمه: برگزیده های استانی

زمان و مکان
برگزاری جشنواره قرآن و عترت در مرحله کشوری:
برادران: 93/2/30 لغایت 93/3/1 - کرمان، پردیس خواجه نصیرالدین طوسی
خواهران: 93/3/6 لغایت 93/3/8 - شیراز، پردیس شهید باهنر

مدیر اسبق بازدید : 303 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دانشگاه فرهنگیان با اخذ مجوز از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دو رشته 1- علوم قرآن وحدیث 2- رفتار حرکتی گرایش آموزش تربیت بدنی ، از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1393 در پردیس های نسیبه و شهید چمران تهران دانشجو پذیرش می نماید .
پذیرش دانشجو ازطریق آزمون سراسری سازمان سنجش اموزش کشور و از میان واجدین شرایطی که دارای نمره علمی لازم در آزمون سال 93 بوده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند امکانپذیر خواهد بود.
بر همین اساس فرهنگیان رسمی و پیمانی واجد شرایط می توانند با مطالعه شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج دردفترچه شماره (2) راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1393 نسبت به انتخاب کدمحل رشته محل های مزبور اقدام نمایند .
ازجمله شرایط لازم دراین خصوص :
1-دارا بودن حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت‌نام در آزمون(مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش).
2-داشتن حداقل 3 سال سابقه خدمت آموزشی در آموزش و پرورش
3-حداکثر سابقه خدمت جهت ادامه تحصیل فرهنگیان رسمی - پیمانی 25 سال تمام تامورخ 31/6/1393
4-دارا بودن فرم موافقتنامه کتبی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل شاغلان رسمی یا پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود بر‌اساس شرایط مندرج در فرم معلم می باشد .

مدیر اسبق بازدید : 696 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

با عنایت به مصوبه جلسه64 مورخ 93/1/20 هیأت رئیسه دانشگاه  ضمن تاکید بر تشکیل منظم کلاس های عادی درس و توصیه بر برگزاری کلاس های جبرانی  تا تاریخ 93/03/13، زمان برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 93-92 از تاریخ 93/03/17 لغایت 93/03/29 تعیین  می گردد . انتظار می رود که اجرای احتمالی سایر فعالیت ها ( مانند هفته آموزش ، بازدید از نمایشگاه کتاب و ... ) در خارج از ساعات آموزشی و برگزاری امتحانات در زمان مسابقات جام جهانی فوتبال، با فرض وجود شرایط و امکانات مناسب ترجیحا در بعدازظهرها برنامه ریزی شود .

مدیر اسبق بازدید : 293 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (3)

باسمه تعالی
قابل توجه دانشجویان ورودی 92 دانشگاههای فرهنگیان استان خوزستان
با عرض سلام و آرزوی توفیق به منظور تکمیل پرونده استخدامی و انجام امور مربوط به معاینات پزشکی ، تأییدیه عدم سوء پیشینه کیفری و اخذ تعهد ثبتی ، ضروریست دانشجویان ورودی بهمن 92 دانشگاههای فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سهمیه استان خوزستان بر اساس برنامة زمانبندی زیر و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز شخصاً به امور اداری اداره کل مراجعه نمایند.
                                                       برنامه زمانبندی

مدیر اسبق بازدید : 1453 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (12)

براساس اطلاعیه شماره 7 وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 93/2/7 :
با سلام و احترام
احكام دانشجويان ورودي سال92 دانشگاه فرهنگيان به صورت متمركز (در مركز استان ) صادر و در شرح احكام آنان محل خدمت(منطقه يا شهرستان) تعيين گردد.

مدیر اسبق بازدید : 348 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

کلیه دانشجویان ورودی بهمن ماه 1392 ، پس از سپردن تعهد خدمت و طی مراحل استخدامی از مزایای درنظر گرفته شده درقانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش وپرورش بهره مند می شوند.
با پی گیری های به عمل آمده  و اخذ مجوز از معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور ، طی شماره 2/710 مورخ 31/1/1393 از سوی معاونت توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش به اداره کل آموزش وپرورش استان ها ابلاغ گردیدتا نسبت به استخدام دانشجویان طبق قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش وپرورش وسایر مقررات مربوط اقدام نمایند.

                           برای مشاهده بخشنامه اینجا را کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 435 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (4)

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام استخدامی دانشجویان ورودی بهمن ماه 92 دانشگاه فرهنگیان تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈعلی اصغر فانیˈ عصر سه شنبه در ادامه سفر خود به مشهد در جمع اساتید، دانشجویان و مسوولان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش برای تثبیت محل فعالیت معلمان، نسبت به تقسیم استانهای کشور به بوم های مختلف اقدام کرده است که بزودی بوم ها و ظرفیت پذیرش معلم در هر بوم در دفترچه شماره 2 سازمان سنجش کشور اعلام می شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره ایجاد امکان پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در مقاطع بالای تحصیلی گفت: براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باید نسبت به پذیرش دانشجو در دوره های بالاتر از کارشناسی (مقاطع تحصیلات تکمیلی) اقدام شود.
وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال آماده سازی پذیرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان در مقاطع تحصیلات تکمیلی به منظور ورود به مدارس است و بر این اساس زمینه همکاری این وزارتخانه با دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران به منظور پذیرش این دانشجویان فراهم شده است.

مدیر اسبق بازدید : 448 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

وحید کیارشی معاون وزیر آموزش و پرورش از تمدید قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان در کشور خبرداد و گفت: فرهنگیان از اول اردیبهشت می توانند با مراجعه به ادرات مناطق و نواحی در سامانه های مرتبط برای بیمه طلایی ثبت نام کنند.(دانشجو معلمان برای ثبت نام به اداره کل آموزش و پرورش استان قسمت تعاون مراجعه نمایند).
گفتنی است: از اول خرداد ماه برای کلیه فرهنگیان عضو و افراد تحت تکفل آنان کارت بیمه جدید صادر خواهد شد و هریک از فرهنگیان که تاکنون عضو بیمه طلایی نبوده و یا تغییراتی در افراد تحت تکفل آن‌ها بوجود آمده، تا 15 اردیبهشت ماه فرصت دارند به ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور مراجعه نمایند.

مدیر اسبق بازدید : 834 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (5)

آقاي دكتر نظري رئيس مركز برنامه ريزي ، منابع انساني وفناوري اطلاعات افزودند : برنامه ريزي در موضوع منابع انساني آموزش و پرورش بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و سياست بوم گزيني و جذب  نيرو درآموزش و پرورش ،از فرايند پذيرش دانشجو و انتخاب رشته داوطلبان آزمون دانشگاه فرهنگيان در سال جاري ، نسبت به سال هاي گذشته با دقت وحساسيت بيشتر لحاظ شود . براين اساس سهميه ها بايد به صورت منطقه اي(شهرستانی) وبا تعيين دامنه ي پذيرش براي هر منطقه دردفترچه آزمون سراسري منظور شود .
برمبناي اين سياست ، كه متفاوت از تعاريف بومي پذيري از نگاه سازمان سنجش آموزش كشور خواهد بود ،براي  هرظرفيت و منطقه(شهرستان) استان ، ميزان تقاضاي بالقوه داوطلبان در وهله ي اول همان منطقه به عنوان بوم تعريف مي شود وچنانچه حسب تشخيص استان ،تعدادوميزان تقاضاي داوطلبان منطقه كفايت تكميل ظرفيت ها در شرايط كاملا رقابتي راننمايد ، مناطق هم جوار هم به عنوان بوم براي پذيرش ها در منطقه ي مورد نظر افزوده مي شود .

مدیر اسبق بازدید : 255 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با اعلام آخرین تغییرات بیمه‌ای فرهنگیان گفت:‌ از ابتدای خردادماه بیمه طلایی با نرخ و آیتم‌های جدید ارائه می‌شود.
فرشید سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش»  افزود:‌ با توجه به این که ممکن است افزایشی در حق بیمه فرهنگیان داشته باشیم، به دنبال این هستیم تا آیتم‌هایی که هزینه‌های درمانی زیادی را به فرهنگیان تحمیل نمی‌کنند از سبد بیمه فرهنگیان حذف کنیم؛ لذا بیمه جدید با آیتم‌های جدیدی ارائه خواهد شد. به عنوان مثال ممکن است حق بیمه هزینه‌های عینک که کمرشکن و بالا نیست از تعهدات بیمه فرهنگیان خارج شود.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش در توضیح بیشتر گفت:‌ در حال حاضر تا پایان اردیبهشت ماه قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان به مدت یک ماه تمدید شده و از اول خردادماه بیمه جدید با تعهدات و نرخ جدید ارائه خواهد شد.

مدیر اسبق بازدید : 274 چهارشنبه 28 اسفند 1392 نظرات (4)

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد رابه تمامی عزیزان بخصوص دانشجو معلمان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان و خانواده محترمتان آرزومندم.

مدیر اسبق بازدید : 386 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (5)

آقای دکتر حاج بابایی(وزیر قبلی) خیلی هوامونو داشت ا / چند خط از مصاحبه های ایشونو بخونید لطفا:
هزینه غذایی وخوابگاه نباید از حقوق دانشجویان کسر شود
دکتر حاجی بابایی در مراسم بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش روزشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۲در پردیس نسیبه تهران مجددا تاکید نموده است که هزینه غذایی وخوابگاه نباید از حقوق دانشجویان متعهدخدمت دانشگاه فرهنگیان کسر شود .

تدریس دانشجویان بعد از چهار ترم
حمیدرضا حاجی بابایی بابیان اینکه این دانشجویان بعد از چهار ترم می توانند 12 ساعت در آموزش و پرورش تدریس كنند خاطرنشان كرد : دانشجویان اول بهمن كه وارد دانشگاه شده اند، حكم استخدام خود را دریافت کردند و فروردین ماه امسال هم 25 درصد به حقوق آنان افزوده شد.

معلم از اولين روز كار در آموزش وپرورش بايد استخدام شود
دكتر حميدرضا حاجي بابايي  عصر روز گذشته در جمع فرهنگيان شهرستان ملارد با اشاره به جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگيان از بهمن ماه سال گذشته و  استخدام آنان از همان بدو ورود به آموزش وپرورش و صدور حكم استخدامي آنان ، گفت : اين دانشجويان مشمول افزايش 25 درصدي حقوق فرهنگيان نيز شده اند.

مدیر اسبق بازدید : 314 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (3)

مهرمحمدی، رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بر اساس آنچه که در قانون موجود است، عیدی دریافت نمی کنند به این دلیل که عیدی ظاهرا به نیروهای شاغل تعلق می گیرد.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با وجود اینکه استخدام دولت هستند، عیدی ندارند چون بر اساس قانون مربوطه و اینطور که من جویا شدم و به من توضیح دادند، عیدی به افرادی تعلق می گیرد که کارکنان تمام وقت دولت باشند.

مهر محمدی با اشاره به آن عده که دانشجوی کارشناسی پیوسته ما هستند و در حقیقت متعهد به خدمت آموزش و پرورش اند ولی هم اکنون شاغل نیستند، گویا بر حسب قوانین فعلی عیدی به آنها تعلق نمی گیرد.
دلیل عدم پرداخت  عیدی
رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان متعهد به خدمت، به لحاظ عدم اشتغل به کار تمام وقت شامل اعطای عیدی نخواهند بود.
وی با اشاره به بخشنامه عیدی گفت: طی بخشنامه مورخ 26/11/92 ارسالی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، ضمن اعلام شرایط اعطای پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان تمام وقت وزارت آموزش و پرورش، دستوراتی صادر شده است.
مهرمحمدی گفت: دانشجویان متعهد به خدمت، به لحاظ عدم اشتغال به کار تمام وقت و مشمولین ماده 95 قانون خدمات مدیریت کشوری، شامل مفاد مصوبه مذکور نخواهند بود.
رییس دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: هر فردی تحت هر ضابطه ای که تحت قرار داد آموزش و پرورش است به همان نسبت عیدی دریافت می کند.

مدیر اسبق بازدید : 366 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (6)

در این بخشنامه آمده است: ضریب حقوق سال 93 شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، یک هزار و 207 (1207) و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، 17 هزار و 190 (17190) ریال است.

حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران در سال 1393 به میران 20 درصد نسبت به سال 1392 افزایش می‌یابد.

حداقل و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره آن برای سال 1393 (6000000) و (42000000) ریال خواهد بود.
ادارات آموزش و پرورش ترتیبی اتخاذ نمایند تا مطالبات استحقاقی حکمی افراد در سال 1392 نظیر ارتقاء رتبه، طبقه شغلی و ... قبل از اجرای حکم افزایش ضریب حقوق آنها صادر شود.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ اﺳﺖ،اﯾﻨﺠﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.
(مقام معظم رهبری)
آدرس های دیگر این وب: farhangian91.Rozblog.com farhangian91.Rozfa.com farhangian91.Rozfa.ir farhangian91.R98.ir farhangian91.Rzb.ir
آدرس وب قبلي:
farhangian91-ahwaz.blogfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته تحصیلیت :
    ورودی چه سالی هستی؟
    اهل کدوم استانی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1206
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,887
  • بازدید ماه : 645
  • بازدید سال : 19,695
  • بازدید کلی : 341,242