loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم)خوزستان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر اسبق بازدید : 402 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ منعقد شد که بر این اساس ماهانه هزینه‌ای معادل 26 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه کسر می‌شود که نیمی از این مبلغ را آموزش و پرورش پرداخت خواهد کرد و نیمی دیگر از حقوق فرهنگیان کسر می‌شود.
مفاد تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ بدین شرح است:
جراحی‌های تخصصی بدون سقف با فرانشیز 20 درصد؛ درمان طبی و سایر اعمال جراحی بدون سقف با فرانشیز 20 درصد؛ زایمان (طبیعی و سزارین) بدون سقف با فرانشیز 20 درصد.
هزینه‌های درمان نازایی و ناباروی شامل هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی بدون سقف با فرانشیز 20 درصد.
هزینه‌های پاراکلینیک بدون سقف با فرانشیز 20 درصد.
ویزیت پزشکان بدون سقف، 20 درصد پرداخت تا سقف تعرفه مصوب دولتی و خصوصی.
هزینه تهیه عینک تا سقف 50 هزار تومان با فرانشیز 20 درصد.
فرانشیز دارو در تعهد بیمه همگانی و ملزومات دارویی بدون سقف با فرانشیز 20 درصد.
هزینه‌های تهیه اعضای طبیعی پیوندی بدون سقف با فرانشیز 20 درصد با تأیید انجمن حمایتی مربوطه.
هزینه رفع عیوب انکساری چشم با حداقل درجه نقص بینایی 3 دیوپتر برای هر چشم تا سقف 300هزار تومان با فرانشیز 20 درصد.
هزینه‌های پروتز بدون سقف با فرانشیز 20 درصد.
هزینه‌های اروتز بدون سقف با فرانشیز 20 درصد.
آمبولانس داخل شهر 60 هزار تومان و خارج شهر صد هزار تومان.

مدیر اسبق بازدید : 387 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (3)

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها راه جذب در آموزش و پرورش ورود به دانشگاه فرهنگیان است.
علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش،افزود: رشته های دبیری فیزیک و شیمی تنها عنوان یک رشته دانشگاهی است و کسانی که در آن فارغ التحصیل می شوند در آموزش و پرورش استخدام نمی شوند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش تنها نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند را طی مراحل قانونی به استخدام در می آورد و فارغ التحصیلان رشته های دبیری از سایر دانشگاه ها مجوز ورود به آموزش و پرورش را ندارند.


میزان عیدی فرهنگیان
وحید کیارشی در خصوص میزان عیدی فرهنگیان گفت: براساس مقررات قانونی و مصوبات هیات وزیران، عیدی تمامی کارکنان دولت یکسان و در سال جاری بر اساس ضریب جدول و حقوق معادل 5.030.000 ریال است که پس از تامین منابع و تخصیص اعتبار از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به طور همزمان در کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور به شاغلان پرداخت می‌شود.

مدیر اسبق بازدید : 258 شنبه 24 خرداد 1393 نظرات (3)

عبدالکریمی، رئیس اداره بیمه و درمان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که کارت‌های بیمه طلایی فرهنگیان از چه زمانی صادر و به دست‌شان می‌رسد؟ اظهار داشت: فرهنگیان تا 15 تیر برای عضویت در بیمه طلایی فرصت دارند.
وی افزود: از تاریخ 15 تیر به بعد، کارت بیمه طلایی فرهنگیان صادر می‌شود اما هم اکنون برای بستری شدن فرهنگیان در بیمارستانهای طرف قرارداد کارها در حال انجام است به گونه‌ای که فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه و دریافت معرفی‌نامه با ارائه این معرفی‌نامه به شعبات بیمه آتیه‌سازان حافظ در سراسر کشور برای بستری شدن در بیمارستانهای طرف قرارداد اقدام کنند.
عبدالکریمی در پاسخ به این پرسش که برخی از فرهنگیان در حال انصراف از بیمه طلایی هستند ومعتقدند که با حذف دندانپزشکی دیگر نمی‌توان عنوان طلایی را برای این بیمه به کار برد، آیا قرار نیست که دندانپزشکی به لیست خدمات بیمه طلایی باز می‌گردد؟ عنوان کرد: خیر. دندانپزشکی به لیست خدمات بیمه طلایی بازنمی‌گردد چون از نظر اقتصادی به صرفه نیست. به گونه‌ای که برای پرداخت 200 هزار تومان کمک هزینه دندانپزشکی حق بیمه فرهنگیان دو برابر می‌شود.
وی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در درمانگاه‌های فرهنگیان خدمات دندانپزشکی به صورت ویژه و با تخفیف خاص به فرهنگیان و خانواده‌های آنها ارائه شود.

مدیر اسبق بازدید : 303 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دانشگاه فرهنگیان با اخذ مجوز از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دو رشته 1- علوم قرآن وحدیث 2- رفتار حرکتی گرایش آموزش تربیت بدنی ، از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1393 در پردیس های نسیبه و شهید چمران تهران دانشجو پذیرش می نماید .
پذیرش دانشجو ازطریق آزمون سراسری سازمان سنجش اموزش کشور و از میان واجدین شرایطی که دارای نمره علمی لازم در آزمون سال 93 بوده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند امکانپذیر خواهد بود.
بر همین اساس فرهنگیان رسمی و پیمانی واجد شرایط می توانند با مطالعه شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج دردفترچه شماره (2) راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1393 نسبت به انتخاب کدمحل رشته محل های مزبور اقدام نمایند .
ازجمله شرایط لازم دراین خصوص :
1-دارا بودن حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت‌نام در آزمون(مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش).
2-داشتن حداقل 3 سال سابقه خدمت آموزشی در آموزش و پرورش
3-حداکثر سابقه خدمت جهت ادامه تحصیل فرهنگیان رسمی - پیمانی 25 سال تمام تامورخ 31/6/1393
4-دارا بودن فرم موافقتنامه کتبی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل شاغلان رسمی یا پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود بر‌اساس شرایط مندرج در فرم معلم می باشد .

مدیر اسبق بازدید : 255 سه شنبه 26 فروردین 1393 نظرات (0)

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با اعلام آخرین تغییرات بیمه‌ای فرهنگیان گفت:‌ از ابتدای خردادماه بیمه طلایی با نرخ و آیتم‌های جدید ارائه می‌شود.
فرشید سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش»  افزود:‌ با توجه به این که ممکن است افزایشی در حق بیمه فرهنگیان داشته باشیم، به دنبال این هستیم تا آیتم‌هایی که هزینه‌های درمانی زیادی را به فرهنگیان تحمیل نمی‌کنند از سبد بیمه فرهنگیان حذف کنیم؛ لذا بیمه جدید با آیتم‌های جدیدی ارائه خواهد شد. به عنوان مثال ممکن است حق بیمه هزینه‌های عینک که کمرشکن و بالا نیست از تعهدات بیمه فرهنگیان خارج شود.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش در توضیح بیشتر گفت:‌ در حال حاضر تا پایان اردیبهشت ماه قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان به مدت یک ماه تمدید شده و از اول خردادماه بیمه جدید با تعهدات و نرخ جدید ارائه خواهد شد.

مدیر اسبق بازدید : 366 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (6)

در این بخشنامه آمده است: ضریب حقوق سال 93 شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، یک هزار و 207 (1207) و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، 17 هزار و 190 (17190) ریال است.

حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران در سال 1393 به میران 20 درصد نسبت به سال 1392 افزایش می‌یابد.

حداقل و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره آن برای سال 1393 (6000000) و (42000000) ریال خواهد بود.
ادارات آموزش و پرورش ترتیبی اتخاذ نمایند تا مطالبات استحقاقی حکمی افراد در سال 1392 نظیر ارتقاء رتبه، طبقه شغلی و ... قبل از اجرای حکم افزایش ضریب حقوق آنها صادر شود.

مدیر اسبق بازدید : 232 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (0)

 سید کاظم اکرمی، مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «موضوع جدی که آموزش و پرورش در حال پیگیری آن است، چیست؟»، اظهارداشت: برنامه ساماندهی معلمان از موضوعات مهم است.

* مستخدمان و کارگران معلم شده‌اند
وی افزود: آموزش و پرورش بیش از 100 هزار کارمند دارد که بیکار و یا مازاد هستند و از طرف دیگر در زمان حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش یک تعدادی نیروی مستخدم و کارگر آوردند و معلم شدند که اینها مشکل اول آموزش و پرورش است.
اکرمی با بیان اینکه تعداد دقیق این نیروها را در دست ندارد، خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی نیروهایی که در گذشته به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند، دستور کار فعلی است.

*ساماندهی مستخدمانی که معلم هستند
مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «این افراد در حال حاضر استخدام آموزش و پرورش هستند و الان قرار است چه اتفاقی روی دهد؟»، تصریح کرد: بالاخره باید برای آنها کلاس گذاشته شود و آنهایی که نمی‌توانند و توانایی ندارند به کارهای اداری بپردازند؛ بعضی به عنوان مستخدم در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند و معلم هستند که باید به شغل مستخدمی بازگردند.

*نیروهای مازاد اخراج نمی‌شوند
اکرمی در پاسخ به این پرسش که «این نیروها نگران هستند که با این کار ممکن است اخراج شوند و از کار بیکار شوند، قرار نیست همچین اتفاقی برای آنها بیفتد؟»، گفت: خیر، اینچنین صحبتی نیست که اخراج شوند؛ ممکن است در این ارتباط عده‌ای که بیست و چند سال سابقه دارند با خواهش از آنها بازنشسته شوند؛ زیرا دولت پول زیادی پرداخت می‌کند.

وی در واکنش به اینکه آموزش و پرورش قرار نیست از نیروهای جوان استفاده کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 100 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد، نمی‌شود و دولت و مجلس هم اجازه نمی‌دهند، زیرا نیروی مازاد داریم.

مدیر اسبق بازدید : 202 یکشنبه 15 دی 1392 نظرات (0)

به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، این صندوق در برنامه‌ریزی‌های خود به دنبال آن است تا فرهنگیان عضو، علاوه بر واریزی خود و واریزی دولت از سود قابل توجهی نیز که ناشی از سرمایه‌گذاری‌های مؤثر است، بهره‌مند شوند.

این امتیاز تنها شامل اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود و فرهنگیان غیر عضو، به نوعی خود را از این امتیازها محروم کرد‌ه‌اند.

برپایه این گزارش در حال حاضر معادل 28/1 از حقوق اعضای صندوق همراه با معادل این رقم از سهم دولت به حساب آنان در این صندوق واریز می‌شود.

هر چند بر طبق قانون مبلغ واریزی اعضاء تا 5 درصد قابل افزایش است و معادل این درصد نیز باید از سوی دولت به حساب آنان واریز شود، اما به‌رغم درخواست تعداد کثیری از فرهنگیان محترم، این خواسته تاکنون محقق نشده و مدیریت جدید صندوق در پی آن است تا در راستای حراست حداکثری از حقوق معلمان به این موضوع فعلیت بخشد.

گفتنی است هم اکنون بیش از 760 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور عضو این صندوق هستند و میزان سرمایه صندوق نیز بیش از 6 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

کلیه‌ فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش منطقه‌ی خود، نسبت به ثبت‌نام برای عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام و همچنین درخواست کتبی خود را جهت افزایش میزان واریزی به 5 درصد ارایه دهند.

مدیر اسبق بازدید : 292 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

با توجه به اینکه بخشی(نه همه!) از اخبار در تالار گفتمان این وب قرار داده میشوند بنابراین برای مشاهده دیگر اخبار از دانشگاه فرهنگیان روی لینک زیر کلیک کنید:

                             اینجا را کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 169 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)

وحيد كيارشي در همايش مسئولان ادارات تعاون و پشتيباني و تداركات استان هاي در اردوگاه شهيد باهنر گفت: با تلاش هاي انجام شده در هيات دولت و مجلس شوراي اسلامي ، بخشي از مشكلات آموزش و پرورش كه مزمن هم شده در شرف حل شدن است.
وي با اشاره به ناهماهنگي هاي گذشته استان ها در توزيع اعتبارات تخصيص يافته ، اضافه كرد : استان ها بنا بر سليقه و اولويت هاي خاص خود ، اعتبارات را صرف حق الزحمه ، تجهيزات و ... مي نمودند كه اين امر موجب نارضايتي كاركنان مي شد ، لذا مقرر شد اعتبار حواله شده به استان ها به صورت هماهنگ صرف يك موضوع خاص مثلا حق الزحمه شود تا مشكلات پرداخت آن در يك استان و عدم پرداخت در استان مجاور آن براي هميشه حل شود.
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد : امروز با افتخار اعلام مي كنيم عدالت نسبي بين استان ها برقرار است.
وي با بيان اينكه 98 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق مي شود افزود : تنها 2 درصد به ساير امور از جمله بند (واو) تخصيص داده مي شود در صورتي كه بايد حداقل 4 تا 6 درصد باشد.

كيارشي به بيمه طلايي فرهنگيان اشاره كرد و افزود :به دليل محدوديت هاي مالي ، از اين ماه تا پايان سال قرار شد فقط 50 درصد سهم كاركنان از حقوق آنان كسر شود.
وي در پايان با توصيه به مديران به صبر و شكيبايي بر خوشرويي در پاسخ گويي و حفظ حرمت مراجعان تاكيد و اضافه نمود : براي خارج كردن بيمه طلايي از انحصار تيز برنامه هايي در دست تهيه است.

مدیر اسبق بازدید : 182 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

درس‌هایی که شب‌های امتحان، سرسری و طوطی‌وار به امید گرفتن نمره قبولی خوانده می‌شود، حکایت برخی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت است که برخی معلمان به امید گرفتن امتیاز و باز شدن راه‌های پیشرفت، در آن شرکت می‌کنند، بی‌آن‌که بسیاری از آنها کوله‌بار علمی‌شان سنگین شده باشد.

صفت طوطی وار بودن خواندن ها یا باری به هر جهت بودن برخی آموزش های ضمن خدمت را فرهنگیانی که با جام جم گفت وگو کردند، به این دوره ها می دهند؛ معلمانی که اذعان دارند بیش از نیمی از کلاس ها اگر برگزار نمی شد نیز خللی ایجاد نمی کرد.

این گفته ها را تاکنون علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز با ادبیاتی متفاوت تر بیان کرده است و بر ضرورت ساماندهی این دوره ها و خارج شدنشان از آشفتگی دست گذاشته تا دست کم در این موضوع، حرف وزیر با خواسته معلمان در یک جهت قرار بگیرد.

تغییر، بازنگری و بازمهندسی دوره های آموزش ضمن خدمت، نکته ای است که فرهنگیان زیادی بر آن اتفاق نظر دارند؛ چه آنهایی که به این آموزش ها ایرادهای شکلی می گیرند و چه آنهایی که ایرادهای ماهوی آن را می شمارند.

یکی از معلمان خرم آبادی، چهار صفت را به دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان می چسباند و به جام جم می گوید: بیشتر این دوره ها قدیمی، تکراری و با زمان بندی نامناسب است که زیر نظر استادان کم تجربه برگزار می شود.

او این وضع را به دوره های آموزشی ویژه کتاب های تازه تالیف نیز تعمیم می دهد و می گوید، بیشتر اوقات کسانی نحوه تدریس کتاب های جدید را آموزش می دهند که تجربه تدریس ندارند و نمی دانند مفاهیم را چطور منتقل کنند.

معلمی دیگر از رشت نیز توضیح می دهد که دوره های آموزش ضمن خدمت بیشتر از بعدازظهر تا شب برگزار می شود؛ یعنی زمان هایی که انرژی معلمان برای یادگیری در پایین ترین سطح ممکن است.

او به مجرب نبودن برخی استادان این کلاس ها نیز اشاره دارد و می گوید: در بیشتر دوره های آموزشی وقتی زمان کلاس تمام می شود، معلم دست خالی برمی گردد و احساس می کند چیزی به آموخته هایش افزوده نشده است.

یکی از معلمان گرگانی نیز منتقد اغلب دوره های آموزشی است، چون از نگاه او بسیاری از موضوعاتی که برای این دوره ها در نظر گرفته می شود، غیرضروری است در حالی که می توانست جای آنها با آموزش های تربیتی و روان شناسی که نیاز مبرم معلمان است، پر شود.

نتیجه این گلایه ها این است که بسیاری از فرهنگیان فقط برای گرفتن امتیاز و نه برای آموختن، در دوره های ضمن خدمت شرکت می کنند و عده ای نیز که تا بازنشستگی شان چندسالی بیشتر باقی نمانده و به امتیاز و ارتقا فکر نمی کنند، قید شرکت در این دوره ها را می زنند تا حوزه آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش از لحاظ کیفی همچنان دچار سردرگمی باشد.

مشکلات موردی است

اما نه این کاستی های ظاهری و نه آن کمبودهای کیفی، چیزی نیست که مسئول مستقیم آموزش ضمن خدمت فرهنگیان آن را بی چون و چرا بپذیرد.

اسدالله اسدی گرمارودی، رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش در گفت وگو با جام جم گرچه مشکلاتی چون زمان بندی کلاس ها، مجرب نبودن برخی استادان یا بی انگیزه بودن برخی معلمان را به طور کامل رد نمی کند، اما چون ایرادها را موردی و بسیار اندک می داند، می توان او را مدافع کیفیت آموزش های ضمن خدمت و نحوه برگزاری این دوره ها دانست.

او برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت را برای کارکنان دولت الزامی می داند و برای فرهنگیان الزامی تر و تاکید می کند، اگر کارمندان دولت در طول سال 40 ساعت و مدیران 60 ساعت آموزش می بینند، فرهنگیان تا 90 نفر ساعت تحت آموزش قرار می گیرند.

گرمارودی می گوید، بارها تاکید کرده است که این دوره ها و آزمون ها باید مدبرانه و هوشمندانه و در فضاهای مناسب و با امکانات مطلوب برگزار شود که در بیشتر نقاط کشور نیز وضع به همین گونه است، اما نمی شود رد کرد که در نقطه ای از کشور به صورت موردی مشکلی وجود داشته باشد.

او در پاسخ به گلایه معلمان از مجرب نبودن برخی استادان می گوید، علت این که برخی معلمان حس می کنند در دوره های ضمن خدمت مطلب تازه ای یاد نگرفته اند، فرهیخته بودن معلمان، تحصیلات دانشگاهی بیش از 93 درصد از آنها و تجربه کاری آنهاست که کار را برای استادان سخت می کند.

البته شاید گفته های گرمارودی در مقام یک مسئول وزارتی قابل فهم باشد، اما این که چرا همیشه نظر آنهایی که در گود هستند و در میانه میدان ایفای نقش می کنند با نظر آنهایی که در پست های مدیریتی قرار دارند و موضوعات را از بالا رصد می کنند، در تناقضی آشکار با هم قرار دارد، پرسشی است که کمتر برایش پاسخ یافت می شود.

آموزش های مجازی، مشکلی دیگر

نشستن پای سیستم، خواندن کتاب های الکترونیک یا مرور کردن جزوات کاغذی و امتحان دادن در فضای مجازی نیز مدل جدید آموزش های ضمن خدمت است که بسیاری از فرهنگیان به آن نقد دارند. گلایه ها از این بابت است که بیشتر دوره های مجازی حول محورهای غیرضروری می چرخد و مشخص است که هدفی جز ایجاد فضا برای امتیازگیری معلمان ندارد، ضمن این که برخی معتقدند کمرنگ شدن کلاس های آموزش ضمن خدمت حضوری و پررنگ شدن آموزش های مجازی باعث کمرنگ شدن فضای تعامل و تبادل تجربیات فرهنگیان شده است.

در این میان اما برخی از بروز تخلف در این حوزه ناراضی اند به طوری که در زمان برگزاری آزمون مجازی، معلمان براحتی می توانند از جزوه یا کتاب استفاده کنند و در آزمون قبول شوند و در نهایت امتیاز آن دوره را از آن خود کنند.

برخی نیز می گویند، کسانی که با هم ارتباطات نزدیک کاری یا خانوادگی دارند به جای هم در آزمون ها شرکت می کنند و به قول خودشان به روش «یکی برای همه» در آزمون ها شرکت می کنند. در برخی شهرها وضع از این نیز جدی تر است و گفته می شود در برخی کافی نت ها اشخاصی حضور دارند که در ازای دریافت مبالغی اندک، به جای معلمان در این آزمون ها شرکت می کنند و کار فرهنگیان را راه می اندازند.

امکان تخلف وجود ندارد

ناکارآمدی برخی دوره های آموزش مجازی یا تخلفات در برگزاری برخی آزمون ها به آن بزرگی که معلمان بر آن اذعان دارند، محل اختلاف نظری دوباره است.

گرمارودی بعید می داند در میان فرهنگیان افراد متخلف وجود داشته باشد، ضمن این که می گوید در بیشتر آزمون های مجازی، سوالات به صورت تصادفی در اختیار افراد قرار می گیرد و هیچ فردی نمی تواند به جای فرد دیگر امتحان دهد یا به پاسخ همه پرسش ها که بیش از 200 مورد است و به صورت محرمانه نگهداری می شود، دست پیدا کند.

در واقع او به این نحو قصد دفاع از کارآمدی و سلامت آزمون های مجازی را دارد که البته اجرای آن را تکلیفی قانونی برای آموزش و پرورش و راهی برای رفاه فرهنگیان می داند؛ هرچند خیلی نرم، برخی ضعف ها را نیز می پذیرد. این ضعف ها که معلمان با صدای بلند، وزیر کمی آهسته تر و گرمارودی بسیار محتاط تر به آنها اشاره می کند، همان نقاط کور در آموزش نیروهای انسانی است که اگر آموزش و پرورش قصد حرکت در مسیر تحول بنیادین را دارد باید آنها را اصلاح کند.

ضرورت آموزش به بیش از یک میلیون معلم

12 میلیون و 300 هزار دانش آموز در کنار بیش از یک میلیون فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش را به بزرگ ترین دستگاه اجرایی کشور تبدیل کرده است. در واقع از جمعیت 76 میلیون نفری کشور بیش از 12 میلیون نفر دانش آموزند، چند میلیون نفر خانواده دانش آموز و یک میلیون نفر نیز مسئول آموزش دانش آموزان. همین است که آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان موضوع مهمی است و ساده گذشتن از کنار آن، اتفاقی بد.

در سال های گذشته هر فرهنگی در ازای گذراندن 176 ساعت آموزش در طول سال، به عنوان پاداش یک ماه حقوق دریافت می کرد و این پاداش نقدی انگیزه ای برای شرکت معلمان در دوره های آموزشی ضمن خدمت بود. اما چند سالی است که این روال تغییر کرده و امتیاز جای پاداش نقدی را گرفته است که باز هم معلمان برای بالا بردن امتیاز خود و برخوردار شدن از برخی تسهیلات مثلا قرار گرفتن در زمره معلمان نمونه یا آسان شدن نقل و انتقال های خود در این کلاس ها شرکت می کنند.

در این میان عده ای نیز هستند که برای آموختن در این کلاس ها ثبت نام می کنند که تعداد این افراد به مراتب کمتر از گروه دیگر است؛ اما انگیزه معلم برای شرکت در کلاس های ضمن خدمت هر چه هست، مهم شرکت او در این کلاس ها و قرار گرفتنش در خدمت نظام آموزشی است؛ یعنی او خود را به وزارتخانه عرضه کرده و این آموزش و پرورش است که باید حضور آنها بهترین بهره را ببرد.

اما ایرادهایی که معلمان بر این سیستم وارد می کنند، مانعی جدی است که اگر از سر راه برداشته نشود سرانجام با فرهنگیانی مواجه خواهیم بود که اگر خود مایل به آموختن نباشند، سیستم اطلاعات زیادی به آنها عرضه نمی کند و این یعنی ادامه حضور معلمانی در مدارس که نه اطلاعاتی به روز دارند و نه مهارت هایی قابل اعتنا، در حالی که اگر معلم دانا و توانا باشد، این ویژگی ها را به دانش آموزان منتقل می کند و نسلی تربیت می شود که می تواند منشأاثر باشد.

مدیر اسبق بازدید : 203 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

 وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت نخست ما بحث ساماندهی نیروی انسانی است، آموزش وپرورش با بیش از یک میلیون کارمند و معلم در 105 هزار مدرسه کشور به حدود 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز خدمت می‌کند که متاسفانه این تعداد نیروی انسانی به خوبی توزیع نشده است به گونه‌ای که در برخی از مناطق با تورم نیروی انسانی و در برخی مناطق دیگر با کمبود مواجه هستیم؛ هم‌اکنون 58 هزار نیروی انسانی مازاد و 50 هزار کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی از همکاران ما که دبیر مقطع متوسطه هستند به ناچار مجبور شدیم که از آنها در دوره ابتدایی استفاده کنیم گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما ساماندهی نیروی انسانی است که امیدواریم در سال تحصیلی 93 و 94 این موضوع به نتیجه برسد.

طی 4 ماه آینده برنامه‌های اقتصادی در حوزه معیشت و رفاه فرهنگیان آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان گفت: از ابتدای فعالیتم در آموزش و پرورش یک مشاور در بخش اقتصادی و رفاه فرهنگیان انتخاب کردم که برنامه‌هایی را دنبال کرده است و هم‌اکنون به نتایج خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم تا 4 ماه آینده برنامه‌ها در حوزه معیشت و رفاه فرهنگیان آغاز شود.

فانی بیان کرد: دفتر بهبود مدیریت در آموزش و پرورش تشکیل می‌شود چرا که در بحث مدیریت آموزشگاهی اعتقاد داریم باید بهترین‌ها انتخاب شوند و ارزیابی حین خدمت در دوران مدیریت صورت بگیرد و متناسب با این ارزیابی نسبت به تشویق، تنبیه و عزل مدیران اقدام کنیم؛ طی یک یا 2 سال آینده بحث مدیریت آموزشگاهی را در آموزش و پرورش عملیاتی خواهیم کرد به گونه‌ای که مدیرانی که میان معلمان از محبوبیت برخوردار هستند و تجربه کافی را دارند در جهت رشد آموزش و پرورش به ما کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به گروه‌های آموزشی بیان کرد: گروه‌های آموزشی از سال 60 در آموزش و پرورش تشکیل شد اما طی سالهای اخیر نقش آن کمرنگ شد که در تلاش هستیم با تقویت این گروه‌ها و مشارکت بیشتر معلمان در تألیف کتابهای درسی و تدوین محتوای آموزشی کیفیت برنامه درسی را افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود امکانات آزمایشگاهی در مدارس عنوان کرد: در بودجه سال 93 ردیفی را اختصاص داده‌ایم تحت عنوان ارتقا کیفیت در آموزش و پرورش که در قالب این ردیف به تجهیز آزمایشگاه‌ها، هنرستان فنی‌و حرفه‌ای، تقویت امکانات کمک آموزشی و تکنولوژی آموزشی می‌پردازیم.

مدیر اسبق بازدید : 227 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روزگاری دانشگاه تربیت معلم پایگاهی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش بود اما فعالیت این دانشگاه طی سال‌های اخیر تضعیف شده بود تا اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 پس از ابلاغ اساسنامه آن توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت فعالیت خود را آغاز کرد با شکل‌گیری این دانشگاه جذب 25 هزار دانشجوی متعهد خدمت از طریق آزمون سراسری سال 1391 در دستور کار قرار گرفت.

در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که این دانشگاه فرصتی برای تامین، تربیت و توانمندسازی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش است و هدف اصلی آن تامین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان و کارکنان مومن و معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و در طراز جمهوری اسلامی است.

این روزها با تاسیس دانشگاه فرهنگیان تنها راه ورود به آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه است و طبق اساسنامه تنها در شرایط خاص می‌توان نیروهای موردنیاز را از خارج از این دانشگاه تامین کرد.اما در این میان کارشناسان و متخصصانی هستند که معتقدند باید راه ورود به آموزش و پرورش را بازگذاشت و نباید این وزارتخانه را از ظرفیت و توانمندی نیروهای انسانی خارج از این دانشگاه محروم ساخت.

تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل از سایر دانشگاه‌ها معتقدند که با تاسیس این دانشگاه و تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه فرصت حضور آنها در بدنه آموزش و پرورش تضعیف شده است.

تعدادی از این دانشجویان به خبرنگار تسنیم می‌گویند: با تاسیس دانشگاه فرهنگیان قرار شده تا نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه تامین شود  در حالیکه فارغ التحصیلان و نیروهای شایسته سایر دانشگاه‌ها که تعدادشان نیز کم نیست علاقه‌مند برای حضور در بدنه آموزش و پرورش کشور هستند ولی در شرایط کنونی فرصت این کار را ندارند چرا که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیستند.

به اعتقاد این گروه از فارغ التحصیلان این روش که فرصت آزمون و مصاحبه تخصصی از آنها برای حضور در بدنه وزارت آموزش و پرورش گرفته شده است و تنها راه ورود به دانشگاه فرهنگیان خلاصه می‌شود، روش صحیحی نیست.

به اعتقاد برخی از کارشناسان آموزشی نیز وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به ویژه در علوم پایه مانند ریاضی، زبان، فیزیک بهره‌مند شود و برای ورود آنها به بدنه آموزش و پرورش یک دوره آموزش مهارت معلمی به عنوان مثال در یک بازه زمانی 6 تا 8 ماه داشته باشد و بعد از این سرمایه‌های انسانی استفاده کند.

محمد آتشک، کارشناس آموزشی در همین زمینه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با برگزاری یک دوره مهارت آموزی استفاده کند؛ نباید صرفا تاکید داشته باشیم که راه معلم شدن از طریق عبور از دانشگاه فرهنگیان است.

وی می‌افزاید: وزارت آموزش و پرورش باید بررسی کند که آیا توانمندی و مهارت دانشی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به اندازه افرادی است که رشته‌های تخصصی همچون ریاضی یا فیزیک را در سایر دانشگاه خوانده‌اند؟ در حقیقت آموزش و پرورش باید اعلام کند که دانش محتوایی و صلاحیت‌ حرفه‌ای برایش در اولویت است یا صلاحیت‌های عمومی؟

به هر حال تعداد زیادی از کارشناسان آموزشی دیدگاه‌های مشابهی همچون آتشک دارند حتی برخی نیز با انتقاداتی شدیدتر عنوان می‌کنند که جذب نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش باید از طریق برگزاری آزمون برای تمام فارغ التحصیلان باشد و این وزارتخانه نباید خود را از استعدادهایی که دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نکرده‌اند، محروم سازد.

محمود مهر محمدی که در دوران سرپرستی علی اصغر فانی بر وزارت آموزش و پرورش به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان معرفی شد در پاسخ به خبرنگار تسنیم درخصوص جذب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از خارج از این دانشگاه می‌گوید: گرفتن تعهد خدمت از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک فرصت تلقی می‌شود البته این دیدگاه عده‌ای از افراد است که پشتیبان تعهد خدمت گرفتن از دانشجویان در بحث تربیت معلم هستند اما بنده معتقدم باید اجازه دهیم دیدگاه‌های کارشناسی دیگر نیز مطرح شود تا منافع آموزش و پرورش از حیث برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت و سرآمد تامین شود چرا که عده‌ای از کارشناسان بهره‌مندی از نیروی انسانی با کیفیت را همسو با این سیاست نمی‌دانند و معتقدند که باید راه را برای جذب نیرو در آموزش و پرورش باز کنیم.

وی می‌افزاید: البته این موضوع نیازمند بررسی و بحث‌های کارشناسی است، برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که باید در مقطعی راه ورود به آموزش و پرورش را باز نگه داشته و از کل ظرفیت علمی کشور استفاده کنیم یعنی شرایط به گونه‌ای باشد تا همه افرادی که وارد عرصه دانشگاه می‌شوند باقلوه بتوانند وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند یعنی از  زمانی که این افراد تصیم می‌گیرند وارد عرصه تعلیم و تربیت شوند و آموزش و پرورش تشخیص می‌دهد که این افراد ویژگی‌های لازم را برای حضور در عرصه تعلیم و تربیت کشور دارند با آنها وارد عقد قرارداد استخدامی شود بنابراین دیدگاه‌ها در این زمینه متفاوت است.تلاش می‌کنیم تا هر دو دیدگاه کارشناسی را بررسی کنیم به گونه‌ای که نیروهای کارآمد و سرآمد در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، نباید مانع طرح پرسش در زمینه‌هایی مانند شبانه روزی بودن و اخذ تعهد خدمت در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان شویم باید امیدوار باشیم با تضارب آرا تصیمیمی به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور بگیریم.

به گزارش تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کنار تاسیس دانشگاه فرهنگیان و تقویت آن خود را از امکاناتی که در سایر دانشگاه‌ها وجود دارد، محروم نمی‌کند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از تمام پتانسیل موجود در آموزش عالی در کنار دانشگاه فرهنگیان بهره ببریم.به هر حال جمع کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای توانمندی و صلاحیت هستند این روزها چشم انتظار ورود به آموزش و پرورش هستند و منتظر هستند تا آقای وزیر ، آموزش و پرورش را از توانمندی آنها بهره‌مند سازد.

مدیر اسبق بازدید : 353 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال اقدامات اولیه برای امضای توافقنامه با یکی از بانکهای کشور برای ارائه تسهیلات وام به فرهنگیان هستیم.
نامدار عبدالهیان به مهر با اعلام این خبر افزود: سال گذشته با بانک ملی توافق نامه ای برای ارائه وام به فرهنگیان داشتیم که کل اعتبار آن هشت هزار میلیارد ریال بود که به تمام استانها ابلاغ کردیم تا به تناسب تعداد متقاضیان دریافت وام از طریق بانک ملی استان خود وارد مذاکره شوند و سهمشان را دریافت کنند
وی ادامه داد: توافق نامه قبلی برای ارائه وام خرید مسکن و خودرو و بخشی از آن تسهیلات قرض الحسنه بود که به تناسب درخواست هر استان به فرهنگیان ارائه شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون نیز در حال مکاتبه با یکی از بانکها برای ارائه تسهیلات جدید مالی به فرهنگیان هستیم.

مدیر اسبق بازدید : 221 جمعه 24 آبان 1392 نظرات (0)

 گروه اجتماعی « تیتریک »؛سیدمحمد بطحایی گفت: معلم وقتی دچار یک بیماری می شود نبایدهیچ دغدغه ای در بحث درمان داشته باشد. توقع آنها برای پرداخت هزینه های درمان و دارو کاملاً منطقی است. به همین دلیل آموزش و پرورش به شدت دنبال حل مشکلات بیمه ای فرهنگیان است و به همین دلیل رایزنی های مختلف برای حل این مشکل در حال انجام است.

وی درباره اینکه آیا بیمه مورد نظر آموزش و پرورش متفاوت از بیمه طلایی فرهنگیان است، افزود: مهم نام بیمه ها و تنوع آنها نیست. بلکه هدف ما آن است که از این به بعد هیچ معلمی دغدغه مشکلات پرداخت دارو و درمان نداشته باشد و پس از طی مراحل درمان، کما فی السابق بتواند در آموزش و پرورش خدمت کند.

به گفته بطحایی، با اقدامات مناسب آموزش و پرورش و کمک دولت تا قبل از پایان سال جاری خبرهای خوشی برای فرهنگیان در حوزه بیمه تکمیلی داریم.

مشاور برنامه ریزی و هماهنگی آموزش و پرورش درباره تعامل با شرکتهای بیمه گر نیز توضیح داد: رایزنی های مختلف با شرکتهای بیمه ای در حال انجام است و با هر کدام از این شرکتها به نتیجه برسیم، اقدامات لازم را برای پرداخت هزینه های تکمیلی دارو و درمان فرهنگیان انجام خواهیم داد.

مدیر اسبق بازدید : 283 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش استراتژی اصلی آموزش وپرورش را ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی خواند و گفت: معلم باید احساس کند در فرآیند یاددهی – یادگیری می‌تواند به عنوان یک نیروی دلسوز و موثر اظهارنظر کند که به تدریج زمینه‌های این کار فراهم خواهد شد.
فانی به موضوع معیشت فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم در حد توان در این زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد و اینجانب نیز از همان روزهای آغازین فعالیت به عنوان سرپرست وزارت آموزش وپرورش یک مشاور تحت عنوان مشاور در اقتصاد آموزش و پرورش و امور رفاهی فرهنگیان منصوب کردم که تاکنون با تشکیل 198 جلسه کارشناسی با موضوع بررسی راهکارها و روش‌های ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان در این زمینه گام‌های موثری برداشته‌اند.
وی ادامه داد: هر اقدامی که در راستای معیشت و منزلت معلمان انجام شود، نباید رسانه ای شود بلکه باید به مرحله عمل در آید،‌ امیدوارم وزارت آموزش وپرورش با مدیریت صحیح‌تر بر منابع بتواند گام‌های موثرتری در این راستا بردارد.

معلمان کتاب‌های جدید التألیف باید آموزش‌های لازم را سپری کنند
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 300 هزار معلم و دبیر شاغل در آموزش وپرورش تاکید کرد: اطلاعات معلمان باید به روز باشد بویژه آنان باید دوره‌های ضمن خدمت در زمینه کتاب‌های جدید التالیف را پشت سر گذارند.
وی با اشاره به ماموریت دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: تربیت و بازسازی نیروی انسانی از جمله ماموریت‌های این دانشگاه است که باید با راهکارهای لازم آن مثل نیازسنجی آموزشی، اتخاذ روش‌های صحیح آموزش و ارزیابی آموزش‌ها برای سنجش اثربخشی آن‌ها انجام گیرد.
فانی از تولید بسته‌های آموزشی 70 ماده درسی از مجموع بیش از هزار ماده درسی خبر داد و افزود: بسته‌های آموزشی شامل کتاب درسی،کتاب راهنمای معلم، لوح فشرده یا CDهای آموزشی و کمک آموزشی است که در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.
وزیر آموزش و پرورش فانی اضافه کرد: با توجه به نقش تربیتی تمامی معلمان آنان قبل از معلم تخصصی بودن یک مربی تربیتی هستند و باید بدانند که رفتار آنان در تربیت و شکل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار اثرگذار است لذا در دانشگاه فرهنگیان یک معاونت فرهنگی پیش بینی شده است و در همه دانشکده‌ها و پردیس‌ها پست سازمانی معاونت فرهنگی وجود دارد که با برنامه‌ریزی اساسی ستاد دانشگاه تدوین و ابلاغ می شود.
وی با ابراز امیدواری از برنامه ریزی مناسب و تخصیص بودجه مناسب برای تامین نیازهای دانشگاه فرهنگیان گف : اعتقاد داریم مهمترین کار دستگاه آموزش و پرورش، تربیت معلم است.
فانی با اشاره به تنوع روش های تدریس اضافه کرد: آموزش صرفا به کلاس درس محدود نمی‌شود و از روش‌های مکمل دیگری مثل فیلم آموزشی، کارگاه و بازدیدهای آموزشی در این مسیر باید بهره گرفت، لذا دومین نکته‌ای که در آموزش‌های ضمن خدمت باید مورد توجه قرار گیرد، تناسب اهداف با روش‌های آموزشی است .

مدرسان کلاس های ضمن خدمت باید مجرب وتوانمند باشند
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر بهره‌گیری مدرسان باتجربه و توانمند در کلاس‌های ضمن خدمت و بدنبال آن ارزشیابی از دوره‌های برگزار شده برای دستیابی به اهداف موردنظر گفت: با در نظر گرفتن این موارد اثربخشی دوره‌های ضمن خدمت تضمین خواهد شد و معلمان از این دوره‌ها استقبال خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مربیان پیش دبستانی که بدون استخدام و طی مراحل و آموزش‌های لازم در مدارس مشغول به کار شده‌اند، افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این گروه باید تعیین وضعیت شوند واینجانب نیز در مصاحبه‌ها اعلام کرده‌ام تا قبل از مهر 93 تکلیف این کار روشن خواهد شد، ضمن آن که یک هیئت کارشناسی بر روی این مسئله کار می‌کنند طبیعی است کسانی می توانند وارد شوند که صلاحیت‌های لازم را داشته باشند و ما امیدواریم این گروه در آزمون‌هایی که برگزار خواهد شد، موفق باشندگرچه سابقه به عنوان یک عامل مثبت در استخدام آنان موثر خواهد بود.

فانی با اشاره به سند تحول نظام آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامع اسناد بالادستی گفت: آموزش وپرورش مکلف به اجرای این سند است و ساختار نظام آموزشی این سند به صورت 3-3-6 تعریف شده است، این سند بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت تدوین شده و بومی است و می‌تواند آموزش وپرورش را در آینده از کیفیت خوبی برخوردار کند البته هر سند قبل از اجرا باید مراحلی را طی کند که این مرحله همان عملیاتی کردن سند است که در گذشته بدون زیر ساخت‌ها و آماده‌سازی فضا، کتاب و معلم مبادرت به اجرای پایه ششم شد و شتاب زدگی در این امر مشکلاتی را ایجاد کرد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ راهی برای توقف این جریان وجود ندارد، یادآور شد: با انجام اصلاحاتی در این زمینه برای رفع نواقص کار دنبال خواهد شد.

مدیر اسبق بازدید : 1450 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (0)

         خدمات جديد درمانگاه فرهنگيان شهرستان اهواز

 

                   برای دیدن فایل ضمیمه کلیک کنید


برای مشاهده مراجع درمانی طرف قرارداد استان خوزستان با بیمه طلایی روی لینک زیر کلیک کنید:
                                    مراجع طرف قرارداد

درباره ما
داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ اﺳﺖ،اﯾﻨﺠﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.
(مقام معظم رهبری)
آدرس های دیگر این وب: farhangian91.Rozblog.com farhangian91.Rozfa.com farhangian91.Rozfa.ir farhangian91.R98.ir farhangian91.Rzb.ir
آدرس وب قبلي:
farhangian91-ahwaz.blogfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته تحصیلیت :
    ورودی چه سالی هستی؟
    اهل کدوم استانی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1206
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,951
  • بازدید ماه : 709
  • بازدید سال : 19,759
  • بازدید کلی : 341,306