loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم)خوزستان
آخرین ارسال های انجمن
ادمین فعلی بازدید : 941 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

با توجه به بخشنامه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از دانشجویان ورودی بهمن 1391 در خواست می گردد از تاریخ خرداد تا شهریور سال جاری با در دست داشتن دو قطعه عکس، تصویر شناسنامه و کارت ملی، جهت تکمیل فرم های 130 اطلاعات فردی گزینش به منظور انجام مقدمات استخدام قطعی به کارشناسی استخدام این اداره کل مراجعه نمایند.

مدیر اسبق بازدید : 459 جمعه 28 شهریور 1393 نظرات (2)

محمود مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «مهمترین برنامه دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید چیست؟»، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید تدارکات وسیعی در ابعاد آموزشی، پژوهش و فرهنگی دیده شده است.
وی ادامه داد: در حوزه هوشمند‌سازی فعالیت‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده است و آنچه که در رأس همه این فعالیت‌هاست در حوزه آموزش بوده و بحث کاروزی است.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 20 هزار دانشجو در کل کشور درس کارورزی را در رشته‌های مختلف به خصوص رشته آموزش و پرورش ابتدایی را انجام دهند و این مستلزم تمهیدات وسیع برنامه‌ای و تدارک اجرایی است که ما این برنامه‌ریزی و تدارکات را انجام داده‌ایم.
مهر محمدی یادآور شد: از اول مهر بخش ابتدایی کارورزی آغاز می‌شود و در این برنامه کارورزی و در طراحی جدید آن در طول چهار ترم و هر ترم 2 واحد عملی یا 8 ساعت در نظر گرفته شده است که 2  واحد نخست از مجموع 8 واحد در نیم سال بعدی به دانشجویانی که وارد نیم سال پنجم تحصیلی خود می‌شوند و دروس تخصصی خود را پشت سر گذاشته‌اند ارائه می‌شود.

مدیر اسبق بازدید : 574 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (10)

1- با توجه به اصالت تربیت محوری و اهداف فرهنگی دانشگاه و شبانه روزی بودن آن پذیرفته شدگان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه، متعهد خدمت به آموزش و پرورش محسوب و بایستی به صورت شبانه روزی در پردیس ها و مراکز حضور داشته باشند. بر این اساس تمامی دانشجویانی ملزم به حضور شبانه روزی در پردیس و استفاده از امکانات خوابگاه وغذا و... می باشند و 45 % از حقوق و مزایای آنان کسر خواهد شد.
2- بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان با دقت نظر به برخی محدودیت ها و صرفاً به صورت مقطعی، پردیس ها و مراکز آموزش عالی تابعه افرادی که دارای یکی از دو شرط ذیل باشند می توانند با درخواست کتبی و پر کردن فرم تعهد از حضور در خوابگاه انصراف و تقاضای تردد (بر اساس مفاد بخشنامه شماره 500/4370/50000 مورخ 18/8/92) نمایند. بر این اساس  25% از حقوق و مزایای آنان کسر خواهد شد.
الف) دانشجو معلم متقاضی تردد، متاهل بوده و تشکیل زندگی مستقل داده باشد و ساکن شهر محل تحصیل خود نیز باشد.
ب) دانشجو معلم متقاضی تردد، سرپرست خانواده بوده (پدرش را از دست داده باشد و یا پدرش ازکار افتاده باشد که این امر مستلزم ارایه مدارک و مستندات قانونی است ) و ساکن شهر محل تحصیل خود نیز باشد.
تبصره: مفاد دو بند فوق الذکر مشمول سال تحصیلی 94-93 می باشد و قابل تسری به سال های قبل یا بعد نمی باشد.

مدیر اسبق بازدید : 403 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (2)

طبق این شیوه نامه; دانشجويان دوره كارشناسي پيوسته سال تحصيلي 93-94 صرفاً به دو گروه ذيل تقسيم مي شوند:
• كسر 45 % از حقوق ومزاياي دانشجوياني كه از امكانات شبانه روزي( از قبيل خوابگاه وغذا و...) به طور كامل در طول هفته استفاده مي نمايند.
• كسر 25 % از حقوق و مزاياي ساير دانشجويان كه از امكانات شبانه روزي ( به استثناي خوابگاه) استفاده  می نمایند.(افرادي كه مشمول بخشنامه شماره 5000/4370/500مورخ92/8/18(موضوع تردد)مي گردند.

                                برای دانلود این شیوه نامه اینجا را کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 537 یکشنبه 05 مرداد 1393 نظرات (3)

محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش در چه سالی مرتفع خواهد شد و آیا محصول کار دانشگاه فرهنگیان در سال آینده به حوزه ابتدایی خواهد رسید؟»، اظهار داشت: نخستین ورودی دانشگاه فرهنگیان در دوره جدید فعالیت، در سال 1396 وارد دوره ابتدایی خواهد شد.
وی افزود: دو سال آینده می‌توانیم از محصول دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند شویم البته تعداد ورودی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در آن مقطع زمانی هم جوابگوی نیاز ما نخواهد بود؛ از محصول دانشگاه فرهنگیان در کل کشور و در تمام رشته‌ها فقط رشته علوم تربیتی گرایش دبستانی و پیش‌دبستانی را در اختیار خواهیم داشت که مجموعه این نفرات در سال نخست حدود 16 هزار نفر بود و در سال دوم حدود 14 هزار نفر بود و در نهایت نیرویی که به ابتدایی خواهد رسید، قابل توجه نیست.

مدیر اسبق بازدید : 770 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (34)

به پردیس ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور
سلام علیکم
با احترام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات در ماه مبارک رمضان و به استناد بند (18) مصوبات اولین جلسه هیأت امناء دانشگاه فرهنگیان و تبصره ذیل ماده 6 قانون متعهدین خدمت در وزارت آموزش و پرورش به استحضار می رساند براساس بند5 مصوبات جلسه 73 مورخ 11/4/93 هیأت رئیسه دانشگاه کسر از حقوق دانشجو معلمان کماکان مطابق روال سه ماهه اول سال جاری ادامه می یابد .مراتب جهت اطلاع ارسال میگردد ضمناً وجوه متمرکز در حساب درآمد های اختصاصی پس از اعمال قانون به پردیس ها عودت خواهد شد.(منبع:پردیس شهید مقصودی همدان)

بخشنامه کسر حقوق تابستان              برای مشاهده بخشنامه در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 550 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (7)

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه دولتی است که دانشجویانش را بورسیه می کند و دانشجویان تعهد می دهند تا دوبرابر زمان تحصیلشان خدمت کنند. برای این منظور، از دانشگاه کمک هزینه ای به آنها تعلق می گیرد و طبق ماده ی بیست قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و اساسنامه ی دانشگاه فرهنگیان تامین هزینه های دانشگاه به عهده ی خود دانشگاه یا دستگاه متولی دانشگاه یعنی وزارت آموزش و پرورش و دولت است.
اما اخیرا یکی از بزرگترین مسئله ی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، بحث کسر حقوقی است که انجام می شود. زمانی که این دانشگاه هنوز مرکز تربیت معلم بود، قانونی وجود داشت که بخشی از حقوق بابت مخارج دانشگاه کسر شود.

اما پس از دانشگاه شدن این مراکز و تبدیل آن به دانشگاه فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش وقت دستور داد تا این کسر حقوق لغو شود و این مبلغ به دانشجویان باز پس داده شود. این اتفاق چند ماه افتاد و چندماهی چیزی از حقوق دانشجویان کسر نشد.

مدیر اسبق بازدید : 427 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (10)

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با این که در حکمشان عنوان رسمی (آزمایشی) درج شده و به همین دلیل مشمول مصوبه هیئت دولت برای دریافت عیدی هستند، اما عیدی دریافت نمی کنند.
طبق بند 10 بخشنامه زیر، نیروهای تعهد دبیری (دانشجویان تربیت معلم) که با نوع استخدام آزمایشی حقوق دریافت می کنند، مشمول دریافت عیدی نمی شوند.

عیدی به دانشجو معلمان
              برای مشاهده بخشنامه در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 554 چهارشنبه 02 بهمن 1392 نظرات (3)

مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص مبالغي که بابت خوابگاه از دانشجويان گرفته مي‌شود گفت: اين امر مبناي قانوني دارد و اين مبالغ بابت خوابگاه و هزينه‌هاي خوابگاهي و هزينه‌هاي مربوط به تغذيه است که طبق قانون ده درصد براي هزينه‌هاي خوابگاه و 35 درصد برا ي تغذيه و استفاده از وعده‌هاي غذايي است که در دانشگاه مجموعاً 45 درصد است و 45 درصد وجهي است که به عنوان حقوق دانشجو به معلمان تعلق مي گيرد.
مهر محمدي ادامه داد: دربخشنامه‌اي که بر اساس آن مي‌خواهيم عمل کنيم پيش بيني شده به صور مختلف و متناسب با سطح بهره‌برداري از اين امکانات از حقوق دانشجويان کسر شود که بين 20 تا 45 درصد اين کسري متغير است.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان با 80  تا 100 میلیارد تومان کمبود اعتبار روبروست و بنابراین مجبوریم بخشی از هزینه های رفاهی همچون هزینه های خوابگاهی و غذایی را از دانشجویان دریافت کنیم.

سيدرسول حسيني، معاونت دانشجويي دانشگاه فرهنگيان در پاسخ بر اينکه دانشگاه فرهنگيان از دانشجويان هزينه دانشگاه دريافت مي‌کند و به گفته وزير پيشين اين غيرقانوني است، گفت: طبق تبصره ماده 6 متعهدين خدمت به آموزش و پرورش و همچنين بند 18 هيئت امنا (!) تصويب شده است که به صورت قانوني از دانشجويان هزينه غذايي و رفاهي دريافت شود، بنابراين سخنان وزير آموزش و پرورش پيشين قانوني نبوده است.

پی نوشت:
قابل توجه آقای حسینی:
1- این تبصره ماده 6 متعهدین خدمت به آ.پ در سال های دور زمانی مصداق داشت که مراکز تربیت معلم بوده و بعنوان يك واحد وابسته در زير مجموعه اداره كل آموزش و پرورش استان ها فعاليت مي كرد نه الان که تحت عنوان دانشگاه مستقل با بودجه و اعتبارات خاص و رديف اعتباري مشخص ؟؟!!!
2- اگر دقت کنید مجلس تعیین میکند که چقدر باید کسر شود نه هیئت امنا!!! بنابراين موارد قید شده در قانون در اختيار هيات امنا دانشگاه نمي باشد. درعين حال؛ طبق اساسنامه دانشگاه , اونها از چنين حقي برخوردار نيستند كه در خصوص دريافت هزينه از دانشجو مصوبه اي را ابلاغ نمايند.
درهيچ يك ازمنابع قانوني كسر درصدي ازحقوق دانشجو معلمان و واريز آن به حساب دانشگاه يا دريافت وجه نقدی از دانشجو توسط مسئولان دانشگاه پيش بيني نشده است. لذا كسر درصد از حقوق افراد بدون لحاظ ميزان هزينه كه آنهم تشخيص ميزان تعرفه اش برعهده صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم است غير قانوني مي باشد.

مدیر اسبق بازدید : 533 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (9)

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، علی رغم اعتراضات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نسبت به کسر حقوق، مسئولین این دانشگاه در آستانه ی امتحانات اعلام کردند که چنانچه دانشجویان مبلغ مصوب برای هزینه های رفاهی را پرداخت نکنند، از ورود آنها به جلسه ی امتحان جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است حدود دوماه پیش، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان طی بخشنامه ای دانشجویان را مکلف به پرداخت 120 هزار تومان به صورت ماهیانه به منظور خدمات رفاهی کرده بود.

مدیر اسبق بازدید : 535 جمعه 13 دی 1392 نظرات (7)

جدیدا دانشگاه فرهنگیان بخشنامه ای صادر کرده که نشون میده دانشجویان نباید موارد 4 و5 بخشنامه کسر حقوق را انتخاب کنند!!!
مورد4:کسر 10 درصد حقوق بابت استفاده از امکانات صرفا خوابگاه / مورد5: عدم استفاده از امکانات خوابگاهی و غذا
متن بخشنامه:
پیرو بخشنامه شماره  د/50000/5269/100 مورخ 19/9/92 ، بدینوسیله به آگاهی می رساند ، با توجه به شبانه روزی بودن تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، بند های 4 و 5 علی الاصول مصداق نداشته و صرفا جهت رعایت مدلول تبصره ذیل ماده (6) قانون متعهدین خدمت در بخشنامه فوق الذکر گنجانده شده است . لذا مقتضی است سرپرستان محترم در اسرع وقت فهرست دانشجویان خود را به تفکیک بند های شماره 1 و 2 و 3 و 6 به سازمان مرکزی اعلام نمایند تا اقدام مقتضی بعمل آید.
بخشنامه کسر حقوق دانشجو معلمان              برای مشاهده بخشنامه در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 544 یکشنبه 23 شهریور 1393 نظرات (84)

سامانه از تاریخ 28/6/93 الی 30/6/93 جهت انتخاب واحد کلیه دانشجویان فعال می باشد.


چرا سایت خطا در سرور میدهد؟ ایراد از خود سایت است در زمان دیگری مجدد تلاش نمایید.
از انتخاب واحدم نمی توانم چاپ بگیرم؟ خطای موقتی سایت است که در اسرع وقت حل خواهد شد در نهایت در زمان حذف و اضافه  اقدام نمایید.
ظرفیت کلاس هایی که پر است یا در حذف اضافه ظرفیت آنها زیاد می شود یا دروس جدید اضافه خواهد شد.
زمان حذف و اضافه متعاقبا اعلام خواهد شد.
در صورتی که دروس تداخل داشته باشند نمی توانید بگیرید و خطا می دهد.
در صورتی که تمام واحدها را اخذ نموده اید و از انتخاب واحد کل دروس خود مطمئن هستید تثبیت نهایی انتخاب واحد خود را انجام دهید.
هر تعداد واحد که می توانید بگیرید و به هر دلیلی اگر نتوانستید تعداد بیشتری درس بگیرید در حذف و اضافه امکان پذیر است.


آدرس های سامانه مروارید: لینک 1  و  لینک 2

مدیر اسبق بازدید : 350 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (2)

مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان به کارورزی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بحث پیوند دانشگاه فرهنگیان با مدرسه در مقوله مهم کارورزی تبلور پیدا می‌کند و از نیم سال پنجم، کارورزی در این دانشگاه شروع می‌شود و اولین ورودی این دانشگاه از مهرماه درگیر بحث کارورزی خواهند شد و هر هفته ۸ ساعت دانشجو معلمان باید در مدرسه باشند.
وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور یادآور شد: کارورزی تنها وجه پیوند با آموزش و پرورش و مدرسه نیست و یکی از کارهای ما تأسیس مدارس زمینه است که به این ارتباط استمرار خواهد بخشید که درصدد آن هستیم و به تعامل دانشگاه فرهنگیان با شما مدیران نیز اعتقاد فراوانی داریم.

مدیر اسبق بازدید : 373 دوشنبه 02 تیر 1393 نظرات (0)

بدینوسیله به استناد ماده 4 آیین نامه آموزشی و ایجاد شرایط لازم جهت فارغ التحصیلی به هنگام و رعایت سقف مجاز متعهدین خدمت و جلوگیری از بروز اشکالات استخدامی دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته، دستورالعمل برگزاری دوره تابستانی جهت اطلاع به شرح ذیل اعلام می گردد.
ضوابط کلی:
1- بر اساس مفاد ماده 4 آئین نامه آموزشی، مدت دوره تابستانی 6 هفته آموزش و یک هفته امتحانات پایان دوره است.
2- برگزاری ارزشیابی نهایی هر درس منوط به تشکیل کلاس و رعایت حد نصاب ساعات مورد تاکید در آئین نامه آموزشی و جدول برنامه درسی و تدریس کامل سرفصل مصوب خواهد بود.
3- در صورتیکه دانشجو (ورودی های 1391 به بعد) مجدداً درس را اخذ نموده باشد وفق ماده 22 آئین نامه آموزشی و پی نوشت آن هزینه های مربوطه طبق جدول تعرفه سالانه دانشجویان نوبت دوم دانشگاه های دولتی مطابق جدول پیوست محاسبه و دریافت خواهد شد.
4- کلیه دانشجویان می توانند فقط در درس یا دروسی که افتاده اند تا حداکثر 6 واحد درسی را اخذ نمایند.
5- محل برگزاری دوره تابستانی به صورت متمرکز برای پسران پردیس شهید چمران تهران و برای دختران پردیش نسیبه تهران می باشد.
6- پرداخت هزینه های اسکان و تغذیه طبق تعرفه مصوب، به عهده دانشجو می باشد.
فایل ضمیمه: تقویم آموزشی ترم تابستان + جدول تعرفه

مدیر اسبق بازدید : 448 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

وحید کیارشی معاون وزیر آموزش و پرورش از تمدید قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان در کشور خبرداد و گفت: فرهنگیان از اول اردیبهشت می توانند با مراجعه به ادرات مناطق و نواحی در سامانه های مرتبط برای بیمه طلایی ثبت نام کنند.(دانشجو معلمان برای ثبت نام به اداره کل آموزش و پرورش استان قسمت تعاون مراجعه نمایند).
گفتنی است: از اول خرداد ماه برای کلیه فرهنگیان عضو و افراد تحت تکفل آنان کارت بیمه جدید صادر خواهد شد و هریک از فرهنگیان که تاکنون عضو بیمه طلایی نبوده و یا تغییراتی در افراد تحت تکفل آن‌ها بوجود آمده، تا 15 اردیبهشت ماه فرصت دارند به ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور مراجعه نمایند.

مدیر اسبق بازدید : 314 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (3)

مهرمحمدی، رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بر اساس آنچه که در قانون موجود است، عیدی دریافت نمی کنند به این دلیل که عیدی ظاهرا به نیروهای شاغل تعلق می گیرد.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با وجود اینکه استخدام دولت هستند، عیدی ندارند چون بر اساس قانون مربوطه و اینطور که من جویا شدم و به من توضیح دادند، عیدی به افرادی تعلق می گیرد که کارکنان تمام وقت دولت باشند.

مهر محمدی با اشاره به آن عده که دانشجوی کارشناسی پیوسته ما هستند و در حقیقت متعهد به خدمت آموزش و پرورش اند ولی هم اکنون شاغل نیستند، گویا بر حسب قوانین فعلی عیدی به آنها تعلق نمی گیرد.
دلیل عدم پرداخت  عیدی
رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان متعهد به خدمت، به لحاظ عدم اشتغل به کار تمام وقت شامل اعطای عیدی نخواهند بود.
وی با اشاره به بخشنامه عیدی گفت: طی بخشنامه مورخ 26/11/92 ارسالی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، ضمن اعلام شرایط اعطای پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان تمام وقت وزارت آموزش و پرورش، دستوراتی صادر شده است.
مهرمحمدی گفت: دانشجویان متعهد به خدمت، به لحاظ عدم اشتغال به کار تمام وقت و مشمولین ماده 95 قانون خدمات مدیریت کشوری، شامل مفاد مصوبه مذکور نخواهند بود.
رییس دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: هر فردی تحت هر ضابطه ای که تحت قرار داد آموزش و پرورش است به همان نسبت عیدی دریافت می کند.

مدیر اسبق بازدید : 476 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (5)

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، طی بخشنامه‌ ارسالی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، ضمن اعلام شرایط اعطای پاداش آخر سال(عیدی) به کارکنان تمام وقت وزارت متبوع، می‌افزاید: دانشجویان متعهد خدمت (مشغول به تحصیل)، به لحاظ عدم اشتغال به کار تمام وقت و مشمولین ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری، شامل مفاد مصوبه مذکور نخواهند بود.

در عین حال علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز مشمول دریافت عیدی می‌شوند؟ نیز به این جمله بسنده کرد : هر فردی با هر ضابطه‌ای که تحت قرارداد آموزش و پرورش است، به همان نسبت عیدی دریافت می‌کند.

مدیر اسبق بازدید : 334 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (3)

در پی سؤال دانشجو معلمان از دکتر مهرمحمدی در مورد پرداخت پاداش آخر سال (عیدی)، مدیرکل امور حقوقی، املاک و قرار دادهای دانشگاه فرهنگان این مطالبات را پیگیری نموده است. برای مشاهده متن نامه جناب آقای اردستانی روی لینک زیر کلیک کنید:
                    پیگیری پاداش پایان سال (عیدی) دانشجومعلمان

مدیر اسبق بازدید : 373 سه شنبه 22 بهمن 1392 نظرات (6)

*) قابل توجه دانشجویان کارشناسی پیوسته رشته علوم تربیتی:
جهت انتخاب واحد در نیمسال دوم 93-92 از بین دروس ادبیات کودکان و آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری فقط یکی را به طور دلخواه انتخاب کنید.
*) برنامه هفتگی نیمسال دوم 92-93 رشته های علوم تربیتی و تربیت بدنی:
                        برای دانلود برنامه هفتگی اینجا را کلیک کنید

مدیر اسبق بازدید : 514 چهارشنبه 29 آبان 1392 نظرات (10)

محمود مهرمحمدی در پاسخ به این پرسش که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که دانشجویان بومی نیز باید به صورت 24 ساعته در دانشگاه حضور داشته باشند، این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه بحث شبانه روزی بودن دانشگاه فرهنگیان در اساسنامه ذکر شده است اما این موضوع را به مدیریت پردیس‌ها واگذار کرده‌ایم یعنی در این زمینه اجباری وجود ندارد.
وی افزود: دانشجو معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند در صورت تاهل یا نزدیک بودن محل سکونت می‌توانند با هماهنگی پردیس‌ها خروج داشته باشند و نیازی به حضور آنها به صورت 24 ساعته در دانشگاه نیست.
رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند که دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی نمی‌تواند معلم متخصص در درس فیزیک یا ریاضی تربیت کند چرا که دروس عمومی مانند روان شناسی تربیتی و شیوه‌های تدریس به آنها ارائه می‌شود، گفت:‌نمی‌توان ادعا کرد معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌کنیم به لحاظ سطح علمی ضعیف هستند البته باید در رابطه با سبک‌های جدید به بحث و گفت‌وگو نشست.
مهر محمدی عنوان کرد: بنده معتقدم باید اجازه دهیم دیدگاه‌های کارشناسی دیگر نیز مطرح شود تا منافع آموزش و پرورش از حیث برخورداری از نیروی انسانی با کیفیت و سرآمد تامین شود یعنی باید زمینه را برای مطرح کردن بحث‌ها و دیدگاه‌های مختلف بازگذاشت نباید مانع طرح پرسش در زمینه‌هایی مانند شبانه روزی بودن و اخذ تعهد خدمت در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان شویم باید امیدوار باشیم با تضارب آرا تصیمیمی به نفع نظام تعلیم و تربیت کشور بگیریم.

مدیر اسبق بازدید : 441 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (5)

اداره کل امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، در نظر دارد به مناسبت روز دانشجو، مسابقه اینترنتی (زمزمه های روان) با موضوع (خوابگاه من) برگزار نماید.
شایان ذکر است، قالب های مسابقه شامل؛ عکس، کاریکاتور، خاطره نویسی، طنز، شعر و دل نوشته می باشد.
 سرپرستان شبانه روزی و دانشجو معلمان علاقمند می توانند برای شرکت در این مسابقه، از طریق لینک زیر، تا تاریخ 10/9/92، ثبت نام نمایند.

                                مسابقه اینترنتی زمزمه های روان

مدیر اسبق بازدید : 755 چهارشنبه 15 آبان 1392 نظرات (19)

جدیدا دانشگاه فرهنگیان بخشنامه ای صادر کرده که تمام دانشجویان باید تا 20 آبان مبلغ 120 هزار تومن به حساب دانشگاه واریز نمایند.
حال طبق
تبصره ماده 6 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش:
پرداخت حقوق کارآموزی و حقوق به دانش‌آموزان و دانشجویان مذکور مانع از استفاده آنان از امکانات رفاهی عمومی از قبیل خوابگاه و‌ وام صندوق رفاه و غیره که دانشسراها و مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه معمولاً در‌اختیار آنان قرار می‌دهند نخواهد بود، لکن هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه از وجوه پرداختی کسر خواهد شد.
     (برای مشاهده کامل قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش کلیک کنید)
نکته اول: این کسر هزینه ها در سال های دور زمانی مصداق داشت که مراکز تربیت معلم بوده و بعنوان يك واحد وابسته در زير مجموعه اداره كل آموزش و پرورش استان ها فعاليت مي كرد نه الان که تحت عنوان دانشگاه مستقل با بودجه و اعتبارات خاص و رديف اعتباري مشخص ؟
؟!!!
پس مجلس باید یک طرح جدید تصویب کند(چون طرح قبلی مربوط به مراکز تربیت معلم بود و حال الان که تبدیل به دانشگاه شده کاربرد ندارد)

نکته دوم: اگر دقت کنید مجلس تعیین میکند که چقدر باید کسر شود نه خود دانشگاه!!! بنابراين موارد قید شده در قانون در اختيار هيات رئيسه دانشگاه نمي باشد. درعين حال؛ طبق اساسنامه دانشگاه , اونها از چنين حقي برخوردار نيستند كه در خصوص دريافت هزينه از دانشجو مصوبه اي را ابلاغ نمايند.
درهيچ يك ازمنابع قانوني كسر درصدي ازحقوق دانشجو معلمان و واريز آن به حساب دانشگاه يا دريافت وجه نقدی از دانشجو توسط مسئولان دانشگاه پيش بيني نشده است. لذا كسر درصد از حقوق افراد بدون لحاظ ميزان هزينه كه آنهم تشخيص ميزان تعرفه اش برعهده صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم است غير قانوني مي باشد.

اميدواريم مسولان جديد وزارت و دانشگاه فرهنگيان دچار اشتباهات استراتژيك نشوند كه جذب دانشجويان متعهد خدمت را كه با هزاران اميد و آرزو  وارد اين دانشگاه شده اند منبع درآمد خود تلقي ننمايند...!

مدیر اسبق بازدید : 496 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (5)

زمان حذف و اضافه از تاریخ 92/7/8 لغایت 92/7/10 می باشد.


آدرس های سامانه مروارید :
نشانی اول :    10.30.132.245
نشانی دوم :   10.30.132.246
نشانی سوم : 10.30.132.247

یک خواهش:
خواهشا کسانی که تونستن انتخاب واحد کنن زود از سامانه خارج بشن یا زیاد در سامانه نمانند تا ترافیک ایجاد نشه و بقیه بتونن انتخاب واحد بی مشکلی انجام بدن. با تشکر فراوان

مدیر اسبق بازدید : 736 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (13)

حقوق بعضی از بچه ها ي ورودي سال 91 متعهد خدمت دانشگاه فرهنگيان 374بعضي 307 بعضی 345 بعضی 164 هزار تومان بوده همگی هم خوابگاه بودن و غذا خوردن
میشه یکم توضیح بدین / حقوق چقده؟  /  بیمه چقده؟  /   45 درصد کی کسر میشه؟؟
و هر چیزی که  در مورد حقوق است ...............
پاسخ:
دانشگاه فرهنگيان معتقداست كه بايد 45 درصد حقوق به دانشگاه داده بشه (10درصدبابت خوابگاه + 35 درصد حقوق بابت غذا  يعني جمعا 45 درصد حقوق ؟؟؟؟؟؟؟ ) به عبارت ديگر يك دانشجوي دانشگاه روزانه دولتي بابت هفته اي 3 روز استفاده از غذاي خوابگاه بايد ماهانه حدود 267500 هزارتومان پول بده ؟؟؟؟؟؟
معلوم نيست مبناي اين محاسبه اونها كدوم رستوران هاي لوكس خارج از كشور است ؟؟؟
دانشگاه دراين خصوص به مصوبات هيات امناي دانشگاه فرهنگيان استناد مي كند .
اين موضوع خيلي غير منطقي است و هيات امناي دانشگاه نمي تواند برخلاف مصوبه مجلس چيزي را تصويب نمايد .
قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي مقرر نموده كه بايد هزينه شبانه روزي وخوابگاه كسر بشه ......... و چيزي به عنوان كسر درصد حقوق ؟؟؟ نداريم يعني به دانشگاه ارتباطي ندارد كه من چقدر حقوق ميگيريم .....هزارتومان حقوق ميگيرم يا يك ميليون تومان ؟؟؟ اونها موظف اند هزينه هاي مقرر را طبق قانون دريافت كنند / مبناي اين هزينه هم بايد برمبناي تعرفه هاي قانوني باشه كه صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم هرترم مصوب نموده وبه دانشگاهها ابلاغ ميكنه .....متاسفانه دانشگاه به استناد مبالغ من درآوردي گفته  اين را به حساب دانشگاه واريز كنيد . هراستان يا منطقه آموزش وپرورش كه بدون دستور معاون پشتيباني وزارتخانه اقدام به برداشت حقوق از حساب دانشجويان يا كسر آن اقدام كند تخلف كرده وقابل تعقيب درمراجع قضايي واداري وسازمان هاي نظارتي است . حسابداري وامورمالي آموزش وپرورش تحت نظردانشگاه نيست كه هرچي اونها گفتند ازحقوق كسر كنه ؟؟؟؟؟ هركي طبق اون عمل بكنه غيرقانوني عمل كرده است . متاسفانه درهمين راستا بعضي استان ها اين مبلغ را كسر كرده اند وبعضي هم كسر نكرده اند اين اختلاف باعث تفاوت ها شده ...

درباره ما
داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ اﺳﺖ،اﯾﻨﺠﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.
(مقام معظم رهبری)
آدرس های دیگر این وب: farhangian91.Rozblog.com farhangian91.Rozfa.com farhangian91.Rozfa.ir farhangian91.R98.ir farhangian91.Rzb.ir
آدرس وب قبلي:
farhangian91-ahwaz.blogfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته تحصیلیت :
    ورودی چه سالی هستی؟
    اهل کدوم استانی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1206
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,940
  • بازدید ماه : 698
  • بازدید سال : 19,748
  • بازدید کلی : 341,295